کمبود واکسن فلج اطفال و هاری در اصفهان

کمبود واکسن فلج اطفال و هاری در اصفهان

مدتهاست این واکسنها در اصفهان نایاب است

 پژمان عقدک روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان اصفهان از یک سال گذشته با کمبود این واکسن ها مواجه بوده که در چهار ماه گذشته تشدید شده است.
 
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای حدود یکهزار واحد بهداشتی درمانی است تصریح کرد: برای کاهش مشکلات ناشی از کمبود واکسن اقدام به تجمیع آنها در تعدادی از مراکز بزرگ بهداشتی کردیم.
 
معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان با تاکید بر اینکه پرچم سلامت دست دانشگاه علوم پزشکی است گفت: اما مجری گری آن دست ما نیست.
 
به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی 25 درصد بخش سلامت را پاسخ می دهد و مابقی آن در دست عوامل محیطی و ژنتیکی است.
 
معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره جمع آوری قلیان خانه ها گفت: قلیان خانه ها در شهرستانهای استان به غیر از اصفهان، خمینی شهر، شاهین شهر و لنجان تعطیل شده است.
 
عقدک افزود: درباره جمع آوری قلیان خانه ها ابتدا به طور ضربتی عمل شد در حالیکه لازم است به صورت تدریجی این کار صورت گیرد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: این استان دارای 52 بیمارستان فعال با شش هزار و 95 تخت فعال است.
 
حیدرعلی داوری افزود: از این تعداد بیمارستان 33 بیمارستان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، سه بیمارستان مربوط به تامین اجتماعی، هشت بیمارستان خصوصی و خیریه و هشت بیمارستان وابسته به سازمانهای دیگر است.
 
وی اظهار امیدواری کرد تعداد تختهای فعال تا سال 94 به هفت هزار و 981 تخت برسد.
 
وی با اشاره به اینکه استاندارد ملی برای تخت بیمارستانی وجود ندارد تصریح کرد: اکنون به ازای هر 750 نفر یک تخت فعال در استان وجود دارد که ما تلاش می کنیم این رقم را به 500 برسانیم.
 
وی درباره بیماران خاص گفت: این استان دارای 529 بیمار هموفیلی، یک هزار بیمار تالاسمی، یک هزار و 447 بیمار دیالیزی و چهار هزار و 300 بیمار مبتلا به ام اس است.
 
وی تعداد بیماران دیالیزی در شهر اصفهان را 623 نفر اعلام و اظهار کرد: 306 تخت دیالیز در استان وجود دارد که 105 تخت آن در شهر اصفهان است.
 
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی نیز در جمع خبرنگاران گفت: این دانشگاه دارای 38 تشکل و 49 نشریه دانشجویی است.
 
ذبیح الله شاهمرادی افزود: این دانشگاه تا سال 90 حدود شش هزار دانشجو داشت اما در دو سال گذشته تعداد دانشجویان آن به هشت هزار و 600 نفر رسید.
 
وی با تاکید بر اینکه رویکرد جدید این دانشگاه کیفی گرایی است تصریح کرد: ما می خواهیم تمرین دموکراسی، کار تیمی و آزاد اندیشی در دانشگاه داشته باشیم.
 
وی سرانه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را 9 میلیون و 500 هزار ریال برای هر دانشجو اعلام و اظهار کرد: این سرانه از سال 90 تا کنون ثابت باقی مانده در حالیکه برخی هزینه ها به ویژه هزینه تغذیه سه برابر شده است.
 
به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دلیل کمبود خوابگاه ناچار به استفاده از چهار خوابگاه استیجاری برای دانشجویانش شده است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره کمبود واکسن فلج اطفال و هاری در اصفهان

  • برای مطلب کمبود واکسن فلج اطفال و هاری در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد کمبود واکسن فلج اطفال و هاری در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره کمبود واکسن فلج اطفال و هاری در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه