راهیابی گروه ردیف کاشان به مسابقات موسیقی فجر

راهیابی گروه ردیف کاشان به مسابقات موسیقی فجر

گروه موسیقی ˈردیفˈ این شهرستان نخستین بار به بخش رقابتی جشنواره بین المللی موسیقی فجر راه یافت

ˈحسین معافیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: گروه موسیقی ردیف کاشان توانست نخستین بار با جلب نظر داوران بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به بخش مسابقه راه پیدا کند.
 
وی افزود: این گروه موسیقی به سرپرستی سید ˈمحمد جواد صانعیˈ و با یک گروه 10 نفره در سبک سنتی در جشنواره موسیقی فجر هنرنمایی خواهد کرد.
 
وی جشنواره فجر را مهمترین عرصه رقابتی هنر موسیقی در کشور دانست و تصریح کرد: گروه های موسیقی کاشان در سال های گذشته تنها در بخش جنبی این جشنواره شرکت می کردند اما گروه ردیف موفق شده در بین 259 گروه موسیقیایی در سراسر کشور برای شرکت در بخش رقابتی این عرصه هنری پذیرفته شود.
 
وی گفت: بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از تاریخ 24 بهمن لغایت اول اسفند در دو بخش جنبی و رقابتی در تهران و برخی شهرستان های کشور برگزار خواهد شد.
 
معافی با بیان اینکه مردم کاشان همواره هنر موسیقی را با ذوق وعلاقه زیادی دنبال می کنند، اظهارکرد: هنرمندان زیادی از این شهرستان مانند ˈابوالحسن خان صباˈ، ˈسید جواد بدیع زادهˈ، ˈامین الله رشیدیˈ ˈحسن همایونفالˈ و ˈ محمد معتمدیˈ توانسته اند در عرصه موسیقی کشور آثار ارزنده ای خلق کنند.
 
مسوول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خاطرنشان کرد: در این شهرستان سه مرکزآموزش موسیقی تحت نظارت این اداره مشغول به فعالیت است که علاقمندان به این هنر فاخر ملی می توانند با مراجعه به این مراکز، فنون این هنر فاخر ملی را یاد بگیرند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره راهیابی گروه ردیف کاشان به مسابقات موسیقی فجر

  • برای مطلب راهیابی گروه ردیف کاشان به مسابقات موسیقی فجر نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد راهیابی گروه ردیف کاشان به مسابقات موسیقی فجر وارد نمائید

نظر شما درباره راهیابی گروه ردیف کاشان به مسابقات موسیقی فجر

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه