امکان استفاده از کارتهای بانکی شتاب در تاکسی های اصفهان

امکان استفاده از کارتهای بانکی شتاب در تاکسی های اصفهان

این سرویس هم اکنون در تعدادی از خطوط تاکسی های هوشمند شهر اصفهان قابل استفاده است

مدیر عامل سازمان فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) شهرداری اصفهان روز یکشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب در تعدادی از خطوط تاکسی های هوشمند مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن مثبت و قابل قبول بوده است.
 
همایون یزدان پناه، استفاده از کارت های شتاب را بسیار اثر بخش دانست و افزود: این روش اکنون در تعداد محدودی از خطوط مانند فرودگاه اصفهان راه اندازی شده و در حال گسترش است.
 
وی با اشاره به اینکه پرداخت هزینه در تاکسی های هوشمند اصفهان از طریق «اصفهان کارت» امکان پذیر است تصریح کرد: این کارت در اتوبوس رانی، باغ گل ها و ایستگاههای دوچرخه نیز قابل استفاده است.
 
وی درباره بحث امنیت استفاده از کارت های بانکی در تاکسی های هوشمند گفت: تدابیر امنیتی در حد امکان در این سرویس اندیشیده شده اما لازم است که دارندگان این کارت ها نیز هرچند وقت یکبار رمز عبور آن را تغییر دهند.
 
وی درباره هزینه دستگاه های کارتخوان در تاکسی های هوشمند اظهار کرد: قیمت این دستگاه ها در زمان حاضر 20 میلیون ریال است.
 
یزدان پناه افزود: به دلیل هزینه ای که خرید این دستگاه برای رانندگان به همراه دارد از معاونت فناوری ریاست جمهوری بمنظور پرداخت وام کم بهره به رانندگان درخواست کمک کرده ایم.
 
مدیر عامل فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این دستگاه ها از کره جنوبی وارد شده است ادامه داد: این دستگاهها در جریان یک مناقصه با حضور برندهای معتبر، خریداری شد.
 
وی با بیان اینکه این دستگاه پیش از این در مشهد نیز استفاده شده است تصریح کرد: مشابه ایرانی این دستگاه ها نیز وجود داشت اما دچار مشکلاتی مانند قطع و وصلی زیاد شبکه بود.
 
وی تاکید کرد: طرح تاکسی های هوشمند در ابتدا دارای مشکلات اجرایی است اما به مرور زمان این مشکلات شناسایی و رفع می شود.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره آموزش های الکترونیکی گفت: اکنون طرح آموزش رایگان شهروند الکترونیکی برای دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان شهر اصفهان در حال اجراست.
 
یزدان پناه با اشاره به اینکه تا کنون حدود دو هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند افزود: این طرح با همکاری آموزش و پرورش اجرا شده و دانش آموزان از طریق اینترنت به دوره های آموزشی دسترسی دارند.
 
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را حدود پنج میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: در صددیم این طرح تا پایان امسال در همه مدارس اصفهان اجرا شود.
 
به گفته وی، در مرحله بعدی طرح آموزش رایگان شهروند الکترونیکی در سایر بخشهای جامعه نیز اجرا می شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره امکان استفاده از کارتهای بانکی شتاب در تاکسی های اصفهان

  • برای مطلب امکان استفاده از کارتهای بانکی شتاب در تاکسی های اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد امکان استفاده از کارتهای بانکی شتاب در تاکسی های اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره امکان استفاده از کارتهای بانکی شتاب در تاکسی های اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه