گشایش نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان

گشایش نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان

نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان با حضور 147 مشارکت کننده از استان های مختلف کشور آغاز شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: گره های پر رمز فرش دستباف و اسرار هنرمندی هنروران این سرزمین،سال هاست که این نقش بی بدیل را بر پیشانی خود ثبت کرده است.
 
ˈرسول محققیانˈ افزود: این هنر که گویای فرهنگ، تمدن، تاریخ و تفکر ایرانی-اسلامی ماست، اگرچه هنوز در بیرون از مرزها مشتاقان و علاقه مندان خود را دارد اما در داخل کشور با مشکلات و مسائلی روبرو است که حل آن جز با تلاش و اجماع نظر دست اندرکاران این صنعت، کارشناسان فرش و کارشناسان بازارهای داخلی و خارجی میسر نخواهد شد. 
 
وی گفت: فرش ایرانی امروز نیاز به بازارسازی جدید و نیازسنجی دقیق مخاطبان خود دارد و نمی توان با اتکا به بازارهای گذشته و حتی فعلی، در حجره ها نشست و مطمئن بود بازار جهانی در انتظار محصول و تولید بافندگان خوش ذوق ایرانی خواهد ماند. 
 
محققیان تاکید کرد: ذات هنر با تازه بودن پیوندی اساسی دارد و از این رو ضروری است خلاقیت های جدیدی را به کار بست و حاصل آن را در قاب دیدگان جهانیان قرار دهیم تا فرش ایرانی در کنار همان پشتوانه غنی و کهن خود بتواند مخاطبان امروز را نیز همراهی کند.
 
به گزارش ایرنا، این نمایشگاه تا 27 دی در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان از ساعت 10 تا 21 برای بازدید علاقه مندان برپاست. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره گشایش نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان

  • برای مطلب گشایش نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد گشایش نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره گشایش نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه