اظهارات نماینده رومانی در سازمان ناتو در اصفهان

اظهارات نماینده رومانی در سازمان ناتو در اصفهان

سیاست در پیش گرفته شده از سوی دولت جدید ایران باعث برقراری و تحکیم صلح در جهان خواهد شد

ˈهارالامبی وچویتوˈ(haralambie vochitoiu) روز دوشنبه در حاشیه دیدار با استاندار اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ما با سیاست خارجی دولت جدید ایران بسیار موافقیم. 
 
وی نتیجه این سیاست را برقراری آرامش و صلح در جهان بیان کرد و افزود: ایران در قدم بعدی بسوی پیشرفت های بیشتر حرکت خواهد کرد. 
 
وی همچنین توافق ژنو را عاملی برای پیشرفت مردم خاورمیانه و ایران بیان کرد و اظهارداشت: این توافق زمینه در اختیار گرفتن امکانات و تسهیلات بیشتر ایران برای پیشرفت را فراهم خواهد کرد. 
 
نماینده استان هونه دو آرا (Hunedoara) در مجلس سنای رومانی روند مثبت این توافق را برای پیشرفت ایران بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: ما از مذاکرات مثبت دوجانبه ایران با آمریکا و غرب بسیار خوشحال هستیم. 
 
وی همچنین از وسعت دید استاندار اصفهان نسبت به مسائل مختلف این استان قدردانی کرد و گفت: این سفر، فرهنگ غنی و بزرگ مردم ایران را به ما نشان داد. 
 
به گزارش ایرنا، این هیات رومانیایی برای آشنایی با ظرفیت های سرمایه گذاری در اصفهان به این استان سفر کرده است. 
 
رومانی کشوری در جنوب شرقی اروپا است و با داشتن بیش از 19 میلیون نفر جمعیت، به لحاظ جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا است. 
 
رومانی در سال 2007 به اتحادیه اروپا پیوست. 
 
«کیستیان تئودورسکو» سفیر رومانی در تهران پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که با سفر این هیات پارلمانی به ایران، گام های جدیدی در مسیر توسعه روابط تهران - بخارست برداشته خواهد شد. 
 
از زمان شروع بکار دولت یازدهم و بویژه بعد از امضای توافقنامه ژنو میان ایران و گروه 1+5، افزایش قابل توجهی در سفرهای مقامات و هیات های مختلف به ویژه هیات های اروپایی به تهران ایجاد شده است و سفر هیات های پارلمانی ایتالیا، انگلیس، آلمان و نیز دیدار های وزیر امور خارجه ایتالیا و نخست وزیر پیشین این کشور از تهران، بخشی از افزایش سفر مقامات و هیات های اروپایی به ایران در روزهای اخیر است. 
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اظهارات نماینده رومانی در سازمان ناتو در اصفهان

  • برای مطلب اظهارات نماینده رومانی در سازمان ناتو در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اظهارات نماینده رومانی در سازمان ناتو در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره اظهارات نماینده رومانی در سازمان ناتو در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه