طراحی نرم افزار سیستم مدیریت انرژی در اصفهان

طراحی نرم افزار سیستم مدیریت انرژی در اصفهان

سیستم مدیریت انرژی (SEEMS) به صورت آنلاین در اصفهان برای اولین بار در کشور طراحی شد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «سامان انرژی» مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان عصر سه شنبه به ایرنا گفت: این نرم افزار با هدف پایش و مدیریت انرژی در نیروگاه های بخاری تولید برق طراحی شده است. 
 
ˈملک ارسلان صدریˈ افزود: این نرم افزار در نیروگاه شهید رجایی قزوین اجرایی و موفق به کسب تاییدیه حسن انجام کار از سازمان بهره وری انرژی ایران(سابا) شده است. 
 
وی مهمترین کارکرد این نرم افزار را افزایش بهره وری نیروگاه ها در مصرف انرژی و همچنین کاهش آلایندگی هوا و محیط زیست عنوان کرد. 
 
وی تصریح کرد: با بهره گیری از این نرم افزار و در صورت افزایش راندمان نیروگاه حتی به میزان یک دهم درصد سالانه معادل 20 تا 30 میلیارد ریال در هزینه انرژی صرفه جویی می شود. 
 
وی بااشاره به اینکه نرم افزار سیستم مدیریت انرژی علاوه بر نیروگاه ها در صنایع نفتی و پتروشیمی نیز کاربرد زیادی دارد، گفت: هم اکنون این نرم افزار در چهار واحد بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین با ظرفیت یکهزار مگاوات تولید برق به کار گرفته شده است.
 
این کارشناس با بیان اینکه کار طراحی و تولید این نرم افزار حدود شش سال به طول انجامید، افزود: پیش از این نسخه هایی از نرم افزار مدیریت سیستم انرژی در کشور طراحی شده بود اما آنها به صورت آفلاین کار می کردند. 
 
وی مهمترین قابلیت این نرم افزار را دریافت اطلاعات از سامانه های نیروگاهی، موازنه جرم و انرژی، محاسبه شاخص­های کارایی انرژی و اگزرژی(شاخص تعیین میزان بازگشت پذیری فرآیند)، محاسبه میزان تلفات برای تجهیزات انرژی­بر به صورت آنلاین و امکان نمایش شاخص ها از طریق واسط گرافیکی تحت وب اعلام کرد. 
 
صدری با اشاره به اینکه امکان دسترسی سریع به اطلاعات ذخیره شده تا سه سال قبل در این نرم افزار وجود دارد، گفت: امکان تهیه نسخه پشتیبان از کلیه اطلاعات از جمله پایگاه داده و امکان برگرداندن پشتیبان در صورت بروز خرابی سیستم نیز وجود دارد. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره طراحی نرم افزار سیستم مدیریت انرژی در اصفهان

  • برای مطلب طراحی نرم افزار سیستم مدیریت انرژی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد طراحی نرم افزار سیستم مدیریت انرژی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره طراحی نرم افزار سیستم مدیریت انرژی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه