استرس یکی از عوامل مهم سرطان

استرس یکی از عوامل مهم سرطان

استرس باعث کاهش قدرت دفاعی بدن و افزایش احتمال ابتلا به سرطان میشود

 احمد مصلایی روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار همایش کلینیکال انکولوژی در اصفهان با بیان اینکه خطر سرطان در کمین مردم است افزود:استرس های روزانه میزان ایمنی بدن را کاهش می دهد.
 
وی تغییر عوامل محیطی از جمله آلودگی هوا را یکی از دیگر از عوامل موثر در سونامی سرطان در کشور عنوان و اظهار کرد: آلودگی ناشی از گرد و غبار چندان تاثیری بر روی این موضوع ندارد اما وجود مواد شیمیایی مانند بنزین غیر استاندارد، ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
 
وی با بیان اینکه شیوع انواع سرطانها به دلایل مختلفی در کشور زیاد شده است، گفت: این موضوع گویای اتفاق نامتعارفی در ایران است و مسوولان باید برای حل مشکل آلودگی محیط زیست راه حل ارائه کنند.

گزارش هشتمین همایش سالانه کلینیکال انکولوژی در اصفهان

رییس هشتمین همایش سالانه کلینیکال انکولوژی افزود: یکی دیگر از راهکارهای کاهش شیوع سرطان، اجرای طرح های غربالگری برای بیماری های شایع است.
 
این متخصص تاکید کرد: تاثیر استعمال انواع دخانیات و روش نادرست تغذیه در 20 تا 30 سال آینده مشخص می شود اما مسوولان از این تاخیر نباید غفلت کنند.
 
وی گفت: رفع مشکلات ناشی از سونامی سرطان در ایران نیاز به برنامه و مداخله ملی و حتی بین المللی دارد.
 
وی تصریح کرد: ابتلا به سرطان در سنین پایین شیوع زیادی یافته به طوریکه سن ابتلای زنان ایرانی به سرطان سینه 10 تا 15 سال کمتر از کشورهای غربی است.
 
مصلایی ادامه داد: ابتلا به سرطان های معده و روده نیز در سنین پایین شیوع یافته است.
 
به گفته وی، سن ابتلا به سرطان روده بزرگ در سالهای دور در کشور بالای 50 سال بود اما امروزه موارد متعددی از ابتلا به سرطان در 25 سالگی و حتی کمتر نیز دیده می شود.
 
هشتمین همایش سالانه کلینیکال انکولوژی 26 و 27 دی ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره استرس یکی از عوامل مهم سرطان

  • برای مطلب استرس یکی از عوامل مهم سرطان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد استرس یکی از عوامل مهم سرطان وارد نمائید

نظر شما درباره استرس یکی از عوامل مهم سرطان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه