لغو 112 پرواز در اصفهان از چهارشنبه گذشته

لغو 112 پرواز در اصفهان از چهارشنبه گذشته

از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون 112 پرواز این فرودگاه بدلیل مه آلودگی هوا لغو و موجب بازداشتن 15 هزار نفر از ادامه سفر شد

ˈعلی قاسم زادهˈ روز پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای مدیریت بحران استان اصفهان افزود: در این مدت 104 پرواز هم با تاخیر بیش از شش هزار و 300 دقیقه ای مواجه شد. 
 
وی با اشاره به فعالیت کوره پزخانه های آجر، گچ، آهک و معادن شن و ماسه منطقه ˈسگزیˈ در نزدیکی فرودگاه اصفهان، گفت: فعالیت این واحدها باعث ایجاد ذرات معلق در هوا و شدت بخشیدن به مه آلودگی و کاهش دید خلبانان شده است. 
 
وی خواستار تشکیل تیمی برای بررسی دلایل بروز پدیده مه گرفتگی شدید در اطراف فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد و تاکید کرد: پدیده آلودگی هوا تاثیر زیادی در لغو و تاخیر پروازها داشته که تبعات آن دامنگیر بخشهای مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دانشگاه و پزشکی است. 
 
قاسم زاده با بیان اینکه از 65 فرودگاه کشور فقط 12 فرودگاه مجهز به دستگاه ˈILSˈسیستم کمک ناوبری فرود اتوماتیک هواپیماست، تصریح کرد: فرودگاه اصفهان هم مجهز به این دستگاه است و خلبان قابلیت دید تا بالای 800 متر را دارد. 
 
مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان همچنین گفت: اگر این فرودگاه به دستگاه ˈRBRˈ که یک سیستم هواشناسی کامپیوتری است مجهز شود، میزان دید از طریق این دستگاه افزایش می یابد و خلبان قادر است تا فاصله بیش از 550 متر را ببیند و امکان نشست و برخاست هواپیما در شرایط آلودگی هوا افزایش می یابد. 
 
وی از آماده بودن این سیستم در اداره کل هواشناسی استان خبر داد و گفت: برای راه اندازی آن 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. 
 
قاسم زاده تصریح کرد: در صورت راه اندازی این سیستم ابطال حدود 86 درصد پروازها اصلاح می شود. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره لغو 112 پرواز در اصفهان از چهارشنبه گذشته

  • برای مطلب لغو 112 پرواز در اصفهان از چهارشنبه گذشته نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد لغو 112 پرواز در اصفهان از چهارشنبه گذشته وارد نمائید

نظر شما درباره لغو 112 پرواز در اصفهان از چهارشنبه گذشته

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه