پی گیری احداث خط آهن سریع السیر اصفهان تهران

پی گیری احداث خط آهن سریع السیر اصفهان تهران

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان خبر داد

ˈمحمدعلی طرفه ˈ روز سه شنبه با اشاره به لزوم اجرای طرح های جدید و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده ای استان اصفهان، افزود: از همه مسوولان اجرایی انتظار می رود تمام تلاش خود را برای احیای حوزه حمل و نقل استان به کار گیرند.
 
وی اظهارکرد: راه اندازی قطار سریع السیر در کاهش زمان سفر، ارتقای ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جاده ای تاثیر بسزایی خواهد داشت.
 
معاون امور عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: صرفه جویی حاصل از این پروژه در نگهداشت مصرف سوخت، می تواند به میزان قابل توجهی در کاهش آلایندگی کشور تاثیر داشته باشد.
 
وی، محور تهران- قم - اصفهان را از محورهای پر رفت و آمد کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به تقاضای انبوه سفر در این مسیر، اجرای طرح قطار سریع السیر با طول حدود 410 کیلومتر به عنوان اولین مسیر در کشور مد نظر وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
 
معاون امورعمرانی استاندار اصفهان ، تقلیل زمان سفر بین مسیر تهران و اصفهان به حدود دو ساعت، افزایش ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جاده ای با توجه به تردد زیاد در این مسیر، صرفه جویی در وقت مردم، صرفه جویی در مصرف سوخت و استفاده از تکنولوژی های نوین و بومی را از اهداف این طرح بیان کرد.
 
رییس شورای هماهنگی ترافیک استان اصفهان اظهارکرد: پلان و پروفیل مسیر، طراحی و نقشه های یک دویستم تهیه شده و نقشه های مسیر ازسوی مشاور و شرکت ساخت و توسعه در حال انجام است.
 
وی از پیشرفت فیزیکی 67 درصدی مسیر قم - اصفهان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی 30 کیلومتر انتهای این مسیر هم با تشکیل کمیته آزادسازی وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.
 
طرفه تاکید کرد: با توجه به عدم پیشرفت عملیات اجرایی مسیر تهران - قم تاکید استان بر فعال و عملیاتی شدن این مسیر است.
 
معاون امور عمرانی استاندار اصفهان طول مسیر پروژه را 410 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 170 کیلومتر آن فاصله تهران - قم و 240 کیلومتر آن فاصله قم - اصفهان به صورت دو خطه است.
 
وی سرعت پیش بینی شده قطار را حداکثر 300 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: باتوجه به پیش بینی هفت ایستگاه در مسیر قم - اصفهان که سه ایستگاه آن در میمه، مورچه خورت و در مجاورت ورزشگاه نقش جهان اصفهان است، باید سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان هماهنگی لازم را با این طرح انجام دهد. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره پی گیری احداث خط آهن سریع السیر اصفهان تهران

  • برای مطلب پی گیری احداث خط آهن سریع السیر اصفهان تهران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد پی گیری احداث خط آهن سریع السیر اصفهان تهران وارد نمائید

نظر شما درباره پی گیری احداث خط آهن سریع السیر اصفهان تهران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه