خارج از سرویس بودن 50 درصد از اتوبوسهای گازسوز اصفهان

خارج از سرویس بودن 50 درصد از اتوبوسهای گازسوز اصفهان

بدلیل اختلاف مسئولان 50% اتوبوسهای گازسوز اصفهان کار نمیکنند

روز شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این اختلاف بر سر مسائل مالی است و باید هر چه زودتر حل شود.
 
وی با انتقاد از نبود فضای همدلی در بین دستگاه ها اظهار کرد: دوشنبه هفته گذشته اصفهان آلوده ترین شهر جهان نام گرفت در حالی که بهبود کیفیت هوا و محیط زیست در گرو همکاری مسوولین است.
 
وی خواستار توجه به یکهزار و 700 بازنشسته شهرداری اصفهان شد و گفت: بیشتر بازنشستگان شهرداری زیر خط فقر قرار دارند.
 
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در قسمت دیگری از سخنان خود به حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری شهر تهران اشاره کرد و گفت: باید تمام تجهیزات آتش نشانی به روز باشد تا در ساده ترین نوع امداد رسانی شاهد چنین واقعه تلخی نباشیم.
 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه به فعالیت های انجام شده در شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان در سالهای پس از انقلاب اشاره کرد.
 
ˈعباس حاج رسولی هاˈ اضافه کرد: در 10سال اخیر شورای اسلامی شهر اصفهان دو هزار و 830 مصوبه داشته که شامل یکهزار مصوبه اقتصادی، 400 عمرانی، 475 مصوبه اداری و تشکیلاتی،425 فرهنگی، 103 مصوبه مربوط به حمل و نقل، 325 مصوبه کمیسیون تلفیق و 102 مصوبه دو فوریتی بوده است.
 
وی از جمله پروژه های شاخص انجام شده در شهر اصفهان در 10 سال گذشته را احداث 132خیابان جدید، ساخت و ساماندهی 48 پل و تقاطع غیر همسطح، احداث بزرگراه دو طبقه امام خمینی(ره)، احیای میدان امام علی (ع) و توسعه فضای سبز برشمرد.
 
حاج رسولی ها تصریح کرد: هر سال بیش از هزار پروژه تقدیم مردم اصفهان شده است.
 
وی از شهرداری اصفهان خواست تا همزمان با جشن های انقلاب نمایشگاهی از دستاوردهای شهرداری وشورای اسلامی شهر اصفهان برای اطلاع رسانی به مردم دایر کند.
 
وی همچنین با به نقش تاثیر گذار مردم استان اصفهان در هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: نتیجه ملموس این مقاومت عزت و اقتدار ایران در جهان است.
 
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه به معضل آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: وجود ذرات معلق فراوان در هوای اصفهان علاوه بر بیماری زا بودن باعث کاهش دید می شود.
 
ˈنور الله صلواتیˈ با بیان اینکه نمی توان نسبت به سلامت مردم بی تفاوت بود، گفت: مقصر اصلی این آلودگی استفاده از سوخت های تجدید ناپذیر و فسیلی است.
 
وی افزود: رتبه کشور ما در عملکرد زیست محیطی و پیشگیری از آلودگی هوا 60 پله تنزل یافته است.
 
صلواتی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا، استفاده از تاکسی های هیبریدی، احداث خطوط تراموا و اعمال جدی معاینه فنی خودروها را از جمله موارد موثر بر کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.
 
وی استفاده از فناوری های نوین مانند استفاده از درختان مصنوعی برای جذب ذرات معلق را به شهرداری اصفهان پیشنهاد داد و گفت: شهرداری اصفهان می تواند از تجربه موفق سایر شهرهای دنیا استفاده کند.
 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین زیستن در یک محیط زیست و آب و هوای سالم را حق شهروندان خواند و گفت: بر اساس قانون، شهروندان در صورت نقض حقوق شهروندی می توانند به مراجع ذی صلاح شکایت کنند.
 
رییس کمیسیون اقتصاد و گردشگری شورا ی اسلامی شهر اصفهان نیز به نقش 80 درصدی خودروها در آلایندگی هوای کلانشهر ها اشاره کرد و گفت: نگاه تک قطبی به کلانشهرها باعث شده تا با این معضلات روبرو شویم.
 
سیدˈ کریم داوودیˈ افزود: باید برنامه ریزی های شهری در راستای کاهش سفرهای درون شهری باشد.
 
داوودی همچنین از صدور مجوزهای تجاری در خیابان چهارباغ بالا انتقاد کرد و گفت: در چند سال آینده با پدیده انفجار ترافیکی در این محور روبرو خواهیم بود.
 
وی همچنین از فاصله گرفتن سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان از اهداف اصلی خود انتقاد کرد و افزود: کار این سازمان ساخت بازارهای روز نیست و باید هرچه زودتر به مسیر اصلی خود بازگردد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره خارج از سرویس بودن 50 درصد از اتوبوسهای گازسوز اصفهان

  • برای مطلب خارج از سرویس بودن 50 درصد از اتوبوسهای گازسوز اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد خارج از سرویس بودن 50 درصد از اتوبوسهای گازسوز اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره خارج از سرویس بودن 50 درصد از اتوبوسهای گازسوز اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه