دستگیری کلاهبرداران شش میلیاردی در اصفهان

دستگیری کلاهبرداران شش میلیاردی در اصفهان

این کلاهبردارها از طریق کارت خوان مغازه ها کلاه برداری کرده بودند

 به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ˈستار خسرویˈ افزود: از ابتدای امسال اعضای یک گروه کلاهبردار شامل یک زن و دو مرد با مراجعه به طلا فروشی ها، فرش فروشی ها و صرافی ها در سراسر کشور از طریق دستگاه کارت خوان مغازه ها اقدام به کلاهبرداری می کردند. 
 
وی بااشاره به اینکه به دلیل تغییر مکان سریع خود و شگرد پنهان کاری، دستگیری این عده به آسانی امکانپذیر نبود، افزود: این افراد در استان اصفهان نیز از پنج طلا فروشی در شهر اصفهان، پنج طلا فروشی در شهرهای خمینی شهر، گلپایگان، لنجان، نائین و کاشان به همین روش کلاهبرداری کردند. 
 
رییس پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به اینکه بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس استان قرار گرفت، اظهار کرد: سرانجام مخفیگاه اعضای این گروه کلاهبردار حرفه ای شامل دو مرد و یک زن در شهر اصفهان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.
 
سرهنگ خسروی گفت: در تحقیقات صورت گرفته متهمان به 35 فقره کلاهبرداری به ارزش سه میلیارد ریال اعتراف کردند.
 
وی از دستگیری دو کلاهبردار حرفه ای دیگر نیز خبر داد و گفت: کارآگاهان پلیس استان در ادامه تحقیقات دو نفر دیگر که با روش مشابه در استان های تهران، یزد، گیلان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و اصفهان اقدام به کلاهبرداری می کردند را شناسایی و دستگیر کردند.
 
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: این دو نفر نیز در اعترافات خود به چندین فقره کلاهبرداری به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتراف کردند.
 
وی در باره شیوه کلاهبرداری این افراد گفت: آنها پس از خرید کالا از مغازه ها با کارت عابر بانک فاقد موجودی اقدام به کشیدن کارت می کردند و رسید عدم موجودی کارت خوان مغازه را با خود می بردند و پس از جعل مبلغ بر روی آن دوباره به همان مغازه رفته و کارت می کشیدند و رسید جعلی را به صاحب مغازه می دادند. 
 
سرهنگ خسروی با اشاره به این نوع کلاهبردای ها گفت: کشیدن کارت در دستگاه کارت خوان مغازه ها حق خریدار است اما صاحب مغازه نیز باید مراقب باشد و تمام مراحل در حضور او انجام شود و سیستم پیامک حساب بانکی خود را فعال کند تا تراکنش ها سریع اعلام شود. 
 
وی گفت: تمامی متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
 
سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه تحقیقات از متهمان همچنان ادامه دارد، افزود: هموطنان شاکی در سراسر کشور می توانند با شماره تلفن 03112184333 تماس بگیرند و مطالبات خود را از این طریق پیگیری کنند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره دستگیری کلاهبرداران شش میلیاردی در اصفهان

  • برای مطلب دستگیری کلاهبرداران شش میلیاردی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد دستگیری کلاهبرداران شش میلیاردی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره دستگیری کلاهبرداران شش میلیاردی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه