وجود 700 اثر تاریخی در شهر کاشان

وجود 700 اثر تاریخی در شهر کاشان

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان اعلام کرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ˈمهران سرمدیانˈ در بازدید شهردار کاشان از بافت تاریخی این شهر افزود: تاکنون 200 اثر این بافت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
وی وسعت بافت تاریخی شهر کاشان را 450 هکتار بیان کرد و افزود: با توجه به نزدیکی سال نو و فصل گردشگری باید به مسائل امنیتی محله های بافت قدیم و تمیزی کوچه ها عنایت بیشتر شود.
 
وی گفت: بافت تاریخی کاشان زنده و پویا و مقصد گردشگران داخلی و خارجی است و نمادی از اصالت مردم کاشان محسوب می شود.
 
سرمدیان اضافه کرد: مطالعه و پژوهش در بافت تاریخی کاشان، مرمت و احیای بناها و بازسازی و بهسازی این بافت تاریخی از جمله اقدامات میراث فرهنگی در چند سال گذشته است.
 
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان یادآور شد: مشکلات زیادی در بافت تاریخی کاشان وجود دارد که برطرف کردن آنها همکاری و همدلی همه دستگاهها بویژه شهرداری را می طلبد.
 
شهردار کاشان نیز در این بازدید با تاکید بر حفظ هویت بافت های فرهنگی تاریخی این شهر گفت: توجه به بافت ارزشمند تاریخی از اولویت های مدیریت شهری است.
 
ˈسید محمد ناظم رضویˈ با اشاره به مشارکت مالی و فنی شهرداری در احیا و بازسازی بافت تاریخی کاشان، افزود: کف سازی پیاده روها و معابر محله های تاریخی با مصالح همگون، مناسب سازی ورودی بافت تاریخی، رعایت ضوابط و شرایط ساخت و ساز از مواردی است که می تواند، عملیاتی شود.
 
برج و باروی سلجوقی، خانه های بروجردی ها و حکیم باشی و چند خانه تاریخی دیگر از جمله آثار بافت تاریخی کاشان بود که شهردار از آنها بازدید کرد.
 
بافت تاریخی کاشان از شمال غربی به خیابان های آیت الله طالقانی، شهید رجایی و آیت الله کاشانی و از جنوب غربی به خیابان های ملامحسن فیض کاشانی و شهید بخارایی، از جنوب شرقی به خیابان های سپیده کاشانی، آیت الله ملافتح الله شریف و غیاث الدین جمشید کاشانی و از شمال شرقی نیز به نزدیکی های جاده کمربندی منتهی می شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره وجود 700 اثر تاریخی در شهر کاشان

  • برای مطلب وجود 700 اثر تاریخی در شهر کاشان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد وجود 700 اثر تاریخی در شهر کاشان وارد نمائید

نظر شما درباره وجود 700 اثر تاریخی در شهر کاشان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه