بررسی آمار کبد چرب در ایران

بررسی آمار کبد چرب در ایران

ابتلا 40 درصد مردم ایران به بیماری کبد چرب

به گزارش روز جمعه ایرنا، دکتر ˈمنصور خالقیˈ در همایش کبد چرب و سلامت در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات معلمان اردستان افزود: اغلب مبتلایان از بیماری خود اطلاعی ندارند و همین امر موجب شیوع بیشتر این بیماری بخصوص در بین زنان شده است.

دلایل بروز بیماری کبد چرب در ایران

وی عوامل بروز این بیماری را استرس، کم تحرکی، دیابت، چاقی و افزایش تری گلسرید دانست و گفت: بواسطه استرس بیشتر در زنان طبق امارهای ایران حدود 40 درصد زنان و 37 درصد مردان به این بیماری مبتلا می شوند. 
 
دکتر خالقی تصریح کرد: دو نوع کبد چرب الکلی و غیرالکلی وجود دارد که در ایران بدلیل اعتقادات دینی وعدم استفاده از مشروبات الکلی کبد چرب الکلی نداریم، اما نوع غیرالکلی در ایران شایع تر است درحالی که در امریکا 15 میلیون نفر به کبد چرب الکلی مبتلا هستند.

آمار کبد چرب در اصفهان

وی گفت: مردم اصفهان پراسترس هستند و همین امر زمینه بروز این بیماری را در آنها به وجود آورده است.
 
عضو انجمن دیابت استان خاطرنشان کرد: طبق شواهد 15 درصد از جمعیت اردستان دارای بیماری دیابت می باشند.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز در این همایش گفت: در حال حاضر یکهزار دیابتی در شهرستان اردستان دارای پرونده هستند که طبق آمارهای غیررسمی این رقم تا سه هزار نفر نیز قابل پیش بینی است.
 
دکتر ˈمحمدعلی گلیˈ افزود سلامت حق مردم است و شبکه بهداشت و درمان تنها 25 درصد هزینه های سلامت را قادر به تامین است و مابقی نیز بایستی با کمک مسوولان دست اندرکار تامین شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره بررسی آمار کبد چرب در ایران

  • برای مطلب بررسی آمار کبد چرب در ایران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد بررسی آمار کبد چرب در ایران وارد نمائید

نظر شما درباره بررسی آمار کبد چرب در ایران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه