وضعیت بحرانی زیست محیطی اصفهان

وضعیت بحرانی زیست محیطی اصفهان

نیروگاههای اطراف اصفهان آلودگی هوای اصفهان را اضافه کرده است

 ابوالفضل قربانی در دیدار اعضای کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با مسئولان نیروگاه شهید محمد منتظری و اسلام آباد به بحرانی و غیرقابل تحمل بودن وضعیت زیست محیطی کلان‌شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان بر اساس وظایف قانونی خود از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کند.

آلاینده های هوای اصفهان

قربانی با اشاره به آلایندگی‌های نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان در زمان مصرف مازوت و سهم آن در آلودگی‌های زیست محیطی این کلان‌شهر افزود: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به ویژه اعضای کمیسیون‌های حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات و بهداشت و سلامت این شورا با حضور در این نیروگاه و بازدید از قسمت‌های آن علت آلایندگی نیروگاه شهید محمد منتظری و راهکارهای کاهش مصرف مازوت و استفاده از گاز به عنوان سوخت پاک را بررسی کردند.
 
وی از مقرون به صرفه بودن گاز برای نیروگاه شهید محمد منتظری بر اساس گزارش‌های ارائه شده خبر داد و گفت: این نیروگاه به دلیل کمبود گاز و بنا به ضرورت از سوخت مازوت استفاده می‌کند که مقرر شد برای تغییر این وضعیت پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان، میزان گاز مصرفی نیروگاه‌های اصفهان را بسیار بالا بیان کرد و از قول مساعد مسئولان برای اصلاح وضعیت مشعل‌های نیروگاه برای بازدهی بهتر خبر داد و افزود: بنا به گفته مسئولان نیروگاه شهید محمد منتظری این مشکل تا دو سال آینده به طور کامل رفع خواهد شد.
 
وی، لزوم نصب فیلترهای جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها در واحدهای صنعتی به ویژه نیروگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان به ویژه کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات این شورا اقدامات و پیگیری‌های لازم برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی کلان‌شهر اصفهان به ویژه در ایام وارونگی هوا ادامه خواهد داد.
 
قربانی، تحویل گاز به نیروگاه‌ها به ویژه در مواقع بحرانی وارونگی هوا، همکاری مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز را مهم‌ترین راهکار برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی بیان و تصریح کرد: میزان گاز مصرفی نیروگاه‌های اصفهان به اندازه مصرف کل شهر اصفهان است و با صرفه جویی مردم، گاز بیشتری در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و در نتیجه میزان آلودگی‌ها کاهش می‌یابد.
 
وی تغییر در سبک زندگی مردم برای کاهش آسیب‌های زیست محیطی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: این تغییر نگرش باید در حوزه شهرسازی، معماری و ساخت و سازهای مسکونی برای کاهش مصرف انرژی و مشکلات زیست محیطی مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
این مسئول با بیان اینکه هر چه میزان مصرف انرژی در جامعه کاهش یابد بهبودی هوا و محیط زیست بیشتر خواهد شد، یادآور شد: با کاهش یک یا دو درجه دمای منازل، نیمی از آلودگی‌های زیست محیطی به خودی خود کم می‌شود.

بیماری های ناشی از آلودگی هوا در اصفهان

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان نیز از اثبات ارتباط بین آلاینده‌ها و بیماری‌های صعب‌العلاج خبر داد وبیان کرد: سلامتی مردم باید محور، هدف و اولویت اصلی مسئولان باشد و تمام فعالیت‌ها و اقدامات در راستای ارتقای سلامت مردم صورت گیرد.
 
غلام‌حسین صادقیان، توسعه پایدار را در گرو تأمین زندگی سالم و با نشاط مردم دانست و گفت: در شرایط فعلی و بحرانی بودن آلودگی‌های زیست محیطی، گاز سوز کردن نیروگاه‌ها مهم‌ترین راهکار برای کاهش این آلایندگی هاست.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره وضعیت بحرانی زیست محیطی اصفهان

  • برای مطلب وضعیت بحرانی زیست محیطی اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد وضعیت بحرانی زیست محیطی اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره وضعیت بحرانی زیست محیطی اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه