مراقبت از موهاي چرب

مراقبت از موهاي چرب

بعضی از افراد موهایی چرب دارند. علت چربی موها فعالیت بیش از حد غدد چربی متصل به پیاز مو در پوست است.

بعضی از افراد موهایی چرب دارند. علت چربی موها فعالیت بیش از حد غدد چربی متصل به پیاز مو در پوست است. هیچ درمان خارجی برای کاهش فعالیت این غدد چربی و در نتیجه چربی موها وجود ندارد و تمام محصولات کنترل شده چربی موها تنها با پاک کردن چربی رسیده به پوست اثر می کنند.
افراد دارای موهای چرب بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنند. گاهی کثرت محصولات مربوطه و استفاده نادرست از آنها، وضعیت را بدتر می کند. همان طور که گفته شد، موهای چرب معمولا به موهایی گفته می شود که حاوی ذره های باقیمانده از مصرف بیش از حد شامپوهای حاوی نرم کننده، نرم کننده ها، ژل، موس یا هر محصول دیگری که ما امروزه برای موها استفاده می کنیم، باشند.

شامپوی مناسب موهای چرب

مصرف کنندگان اغلب خواهان شامپوهای حاوی نرم کننده هستند با این تفکر که این محصولات برای موها مفیدترند اما این شامپوها بعد از هر بار مصرف ذراتی روی موها باقی می گذارند. به علاوه، بعضی از افراد بعد از شامپو زدن از نرم کننده ها، ژل، موس یا اسپری استفاده می کنند. این ذرات به تدریج روی موها تجمع یافته و باعث کدری و بی حالت شدن موها می شوند. به همین دلیل است که بعد از مدتی که از یک شامپو استفاده می کنید، حس می کنید موهایتان به جای شفاف و تمیز بودن چرب، کدر و بی حالت شده است.
بهترین راه برای جلوگیری از چربی موها استفاده از شامپوهای ساده بدون ترکیبات نرم کننده است. چراکه این شامپوها باعث پاک شدن همه ذرات باقیمانده حاصله از مصرف انواع محصولات بهداشتی مو و تمیز کردن موها می شوند. سپس اگر احتیاج به نرم کننده داشتید از نرم کننده جداگانه ای استفاده کنید. اگر موهای چرب و روغنی دارید و اگر موهای شما طبیعی و صدمه ندیده است از یک مدل موی کوتاه که احتیاج کمتری به نرم کننده دارد استفاده کنید. از استفاده بیش از حد نرم کننده ها پرهیز کنید چراکه می تواند باعث ساخته شدن تجمع ذرات چربی در موها شده و حتی موجب می شود موها پس از شستن حالت چرب داشته باشند.
دکتر پروین منصوری
متخصص پوست و مو
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : مراقبت از موهاي چرب در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره مراقبت از موهاي چرب

  • برای مطلب مراقبت از موهاي چرب نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد مراقبت از موهاي چرب وارد نمائید

نظر شما درباره مراقبت از موهاي چرب

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه