مصرف سرانه شیر ایران نصف سرانه دنیا است

مصرف سرانه شیر ایران نصف سرانه دنیا است

دنیا سالیانه 160 لیتر شیر مصرف میکند ما 80 لیتر

محمد علی کارگرمطلق در نشست خبری مشترک اداره کل دامپزشکی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان افزود: میانگین جهانی مصرف شیر در سایر کشورها حدود 160 لیتر و در کشورهای توسعه یافته همچون اروپا بیش از 300 لیتر است.
وی اضافه کرد: سه واحد مصرف روزانه شیر یا محصولات لبنی نیاز اساسی و حداقلی هر فرد برای حفظ سلامتی و دوری از بیماری های ناشی از کمبود کلسیم است.
کارگر مطلق با اشاره به آمار اعلام شده از طرف انستیتو علوم تغذیه، گفت: 90 درصد مردم کشور ما مشکل کمبود کلسیم دارند و پایین آمدن میانگین سن پوکی استخوان در بانوان به اندازه 15سال، زنگ خطری برای تهدید سلامت جامعه در ایران است.
وی افزود: مهمترین و ارزانترین منبع تامین کلسیم، شیر و مواد لبنی و بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن در در این گروه اصلی غذایی است.
کارگر مطلق اعلام کرد: مصرف شیر و لبنیات در هر کشور یکی از شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود.
معاون اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به تعریف شیر خام، تاکید کرد: رنگ طبیعی شیر خام سفید صدفی یا خامه ای و گاهی متما یل به زرد است و باید عاری از رنگ صورتی ناشی باشد. 
دکتر محمد کشت کار افزود: شیر65 درصد تولیدات خام دامی را بخود اختصای داده و استان اصفهان با تولید روزانه سه هزار تن، رتبه اول تولید شیر را دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه مصرف شیر نسبت به تولید آن بسیار کم است و جامعه نیاز زیادی به فرهنگ سازی در مصرف مواد لبنی بویژه شیر دارد.
کشت کار در پاسخ به ایرنا در خصوص افزودنی های غیر مجاز به شیر و همچنین خرید شیر از دامداران زیر قیمت مصوبه دولت، گفت: خیال مردم از بابت هرگونه افزودنی غیر مجاز به شیر کاملا راحت باشد و ما اضافه نشدن هرگونه مواد افزودنی غیرمجاز را به شیر و مواد لبنی از کارخنجات و برند های معتبر و مورد تایید تضمین می کنیم.
وی افزود: خرید شیر از دامداران تحت نظارت این سازمان نیست، هرچند مصوبات باید به واقعیت نزدیکتر بوده تا اجرایی شدن آن عملی شود.
کشت کار همچنین از خرید تضمینی بیش از 300 تن شیر از دامداران توسط دولت در سال جاری خبر داد.
وی ابراز نگرانی کرد: متاسفانه در زمانی بسر می بریم که مورد هجمه عظیمی از اخبار و شایعات بی اساسی هستیم که به سرعت در بین مردم پخش شده و دست به دست می چرخد.
معاون اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد: بیشترین نگرانی و مشکل ما دامداری هایی است که بصورت سنتی اداره شده و شیر هایی که بصورت فله ای توسط مردم یا بستنی ساز ها خریداری می شود.
وی افزود: تب مالت بیماری شایع و نگران کننده ای است که با مصرف محصولات لبنی پاستوریزه و استرلیزه کاملا قابل پیشگیری است.
کشت کار تاکید کرد: بیماری تب برفکی کاملا ویروسی بوده و به هیچ وجه مشترک بین انسان و دام نیست.
در حاشیه این نشست از دو فرم یا لباس کار ماموران بهداشت و دامپزشکی برای اطلاعات بیشتر مردم رونمایی شد و بخش هایی از این کارخانه مورد بازدید اصحاب رسانه و مدیران حاضر در جلسه قرار گرفت.
شرکت شیر پگاه اصفهان در کیلومتر 5 جاده اصفهان -تهران مقابل پالایشگاه قرار دارد.
تعداد گاوداری های شیری صنعتی استام اصفهان بالغ بر 450 واحد، گاوداری های نیمه صنعتی بالغ بر یک هزار واحد است.
تعداد کل جمعیت دامی این استان 400هزار و جمعیت دام شیری صنعتی 127 هزار راس است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره مصرف سرانه شیر ایران نصف سرانه دنیا است

  • برای مطلب مصرف سرانه شیر ایران نصف سرانه دنیا است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد مصرف سرانه شیر ایران نصف سرانه دنیا است وارد نمائید

نظر شما درباره مصرف سرانه شیر ایران نصف سرانه دنیا است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه