1000 تن زباله تر در اصفهان

1000 تن زباله تر در اصفهان

هر روز اصفهانی ها تولید میکنند

مدیر کارخانه تولید کود آلی شهرداری اصفهان گفت: روزانه یکهزار تُن پسماند تَر خانگی در شهر اصفهان تولید و برای پردازش به این کارخانه وارد می شود. این حجم زباله مورد پردازش قرار گرفته و پس از جداسازی مواد خشک قابل بازیافت که با آن ترکیب شده است، مواد آلی باقی مانده به کود کمپوست تبدیل می شود.
وی از اجرای طرح اصلاح و توسعه خطوط پردازش پسماند تَر در اصفهان خبر داد و گفت: اجرای این طرح در این کارخانه بمنظور ساده کردن کار برای نیروی انسانی و همچنین افزایش بهره وری است.
قاسمی با بیان اینکه این طرح تا دی امسال بر روی چهار خط پردازش مواد، اجرا می شود، افزود: در این طرح، طول نوارهای نقاله افزایش و سرعت عبور پسماندها از روی نوارها برای جداسازی بهتر، کاهش پیدا می کند.
مدیر کارخانه تولید کود آلی شهرداری اصفهان، همچنین از اجرای همزمان طرح تصفیه پساب انسانی و صنعتی این کارخانه با طرح مذکور خبر داد و گفت این طرح در راستای اجرای طرح های زیست محیطی انجام می شود.
قاسمی افزود: میزان تولید پساب انسانی در اصفهان حدود 10 متر مکعب در روز و پساب صنعتی این کارخانه حدود 15 تا 20 متر مکعب در روز است.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح می توان از آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.
قاسمی گفت: با اجرای طرح هاضم، شیرابه تولیدی از مواد آلی پسماند تَر در این فرآیند مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: فناوری این طرح در خارج از کشور است و برای ورود آن به کشور در حال انتخاب سرمایه گذار هستیم.
در زندگی روزمره بشر، زائدات مختلفی تولید می شود که می توان آن را به دو دستة کلی پسماند و پساب تقسیم کرد. 
در این تقسیم بندی، هر نوع ماده جامد، گاز و مایعی(غیر از فاضلاب) که بطور مستقیم یا غیرمستقیم از فعالیت انسان حاصل و از نظر تولیدکننده زائد تلقی شود، جزو گروه پسماندها، به حساب می آید و فاضلاب تولیدی نیز در دسته پساب قرار می گیرد. 
پسماند تَر که به آن پسماند آلی، ارگانیک یا فسادپذیر نیز می گویند شامل پسماند مواد غذایی مثل پسماند غذا، پوست میوه و سبزیجات، روغن‏ خوراکی سوخته و فاسد شده، تفاله چای و همچنین پسماندهای باغبانی و فضای سبز است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره 1000 تن زباله تر در اصفهان

  • برای مطلب 1000 تن زباله تر در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد 1000 تن زباله تر در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره 1000 تن زباله تر در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه