انجام پیوند قلب در بیمارستان شهید چمران اصفهان

انجام پیوند قلب در بیمارستان شهید چمران اصفهان

49 عمل قلب در اصفهان انجام شده است

دکتر محسن میرمحمد صادقی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: عمل جراحی پیوند قلب در استان اصفهان از سال 1381 در بیمارستان شهید چمران اصفهان انجام شده است.
وی افزود: استان اصفهان در زمینه پیوند قلب پس از تهران در رتبه دوم کشوری قرار دارد.
وی با اشاره به آخرین مورد پیوند قلب در این بیمارستان که برای یک زن 35 ساله انجام شد، گفت: نامبرده، مادر یک کودک دوساله است که حدود ۴۵ روز پیش با تشخیص نارسایی شدید قلبی در مرکز شهید چمران بستری شد.
وی اضافه کرد: این بیمار زیر نظر فوق تخصص نارسایی قلب در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفت که به دلیل وضعیت جسمانی نامطلوب، امکان ترخیص وی وجود نداشت . 
میرمحمد صادقی ادامه داد: حدود دو هفته قبل با اهدای عضو از یک بیمار مرگ مغزی، امکان پیوند قلب برای این مادر فراهم شد و با اهتمام تیم جراحی پیوند قلب و کارکنان بخش های اتاق عمل و مراقبت های ویژه، وی در کوتاهترین زمان ممکن تحت عمل پیوند قرار گرفت
وی خاطرنشان کرد: این مادر 35 ساله دیروز سه شنبه با حال عمومی خوب و رضایت بخش از بیمارستان ترخیص شد و خانواده وی از اعضای تیم پیوند بیمارستان شهید چمران قدردانی کردند.
پیوند قلب (heart transplantation) عمل جراحی است که در آن قلب یک فرد به فرد دیگری پیوند داده می شود. پیوند قلب در برخی موارد از بیماری نارسایی قلبی به عنوان مرحلهٔ آخر درمان مطرح می شود، زمانی که هیچ یک از درمان های طبی و جراحی دیگر مفید نبوده و امکان دیگری نیز وجود نداشته باشد.
مرکز آموزش درمانی شهید دکتر چمران زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بطور تخصصی در زمینه بیماری های قلب و عروق فعالیت می کند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره انجام پیوند قلب در بیمارستان شهید چمران اصفهان

  • برای مطلب انجام پیوند قلب در بیمارستان شهید چمران اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد انجام پیوند قلب در بیمارستان شهید چمران اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره انجام پیوند قلب در بیمارستان شهید چمران اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه