سهم ایران از بازار سنگ دنیا

سهم ایران از بازار سنگ دنیا

محمود آباد اصفهان قطب سنگ ایران

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، محمد رسا روز پنجشنبه در چهارمین جلسه کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه صنعت سنگ ایران ظرفیت صادرات پنج میلیارد دلاری سنگ در جهان را دارد، حضور پررنگ فعالان صنعت سنگ استان اصفهان در نمایشگاه های خارجی را خواستار شد.
وی گفت: نمایشگاه های بین المللی صنعت ساختمان فرصت بسیار مناسبی برای بازاریابی و شناخت سلیقه مشتریان است، اما تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ ایران از این فرصت کمتر استفاده می کنند. 
رسا تصریح کرد: با توجه به روابط سیاسی و نیز مسافت نزدیک ایران با روسیه، کشورمان می تواند در بازار روسیه حضور دائمی داشته باشد.
وی با اشاره به نبود اطلاعات دقیق در باره تعداد معادن سنگ و ظرفیت های آن در ایران، اظهار کرد: دسترسی به اینگونه اطلاعات می تواند میزان تولید و صادرات سنگ را بطور دقیق مشخص کند. 
مدیر اجرایی سایت تخصصی سنگ(You stone) گفت: صنعت سنگ ایران ظرفیت گسترده ایی برای صادرات به بازارهای خارجی دارد.
رسا گفت: صنعت سنگ ایران تا پنج سال آینده می تواند 10 برابر ظرفیت موجود استخراج، فرآوری و صادرات داشته باشد. 
رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی اصفهان نیز توجه ویژه صادرکنندگان و تولید کنندگان سنگ استان اصفهان به بازار روسیه را خواستار شد و گفت: صادرات سنگ به روسیه می تواند بخشی از مشکلات صنعت سنگ را مرتفع کند. 
احمد خوروش، توجه به معادن را رویکرد اقتصاد ایران برشمرد و گفت: پس از نوسانات بازار نفت، معادن مختلف بویژه معادن سنگ می تواند نقش مهمی در رشد تولید ناخالص ملی داشته باشد. 
علی دهشید مسوول کمیته کانی های غیرفلزی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: نبود زیرساخت های حمل و نقل، ضمانت های بیمه، مشکلات بانکی، بسته بندی نامناسب، رقابت منفی صادرکننده، سیستم ارزش گذاری در گمرک روسیه، نوسان روبل در برابر دلار و بالا بودن عوارض مرزی گمرک روسیه از جمله مشکلات تجارت فعالان اقتصادی با روسیه است. 
حسام الدین فرهادی عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان هم در این جلسه به عملکرد کارگروه تدوین بانک اطلاعاتی این کمیسیون اشاره کرد و گفت:برای شناسایی ظرفیت های تولیدی و فرآوری معادن استان نیاز به ایجاد بانک اطلاعاتی است، تا بر اساس پتانسیل های صادراتی معادن عمل شود. 
عضو دیگر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته فرآوری کمیسیون گفت: وضع مالیات بر صادران سنگ خام (کوب) یکی از اقدامات موفق دولت در توجه به محصولات ساخته شده است . 
احمدرضا بصیری، فرآوری سنگ را در گرو سرمایه گذاری قابل توجه دانست و گفت: تقویت تولید صنایع فرآوری معادن و حضور در بازارهای خارجی می تواند به این بخش کمک کند. 
شهریار شعبانی دبیر کمیسیون و مسوول کمیته صنایع معدنی هم در این جلسه امضای تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی با استانداری و اداره کل استاندارد استان اصفهان در بخش صنایع معدنی را خواستار شد.
 
شهر اصفهان با در اختیار داشتن ظرفیت لازم برای استخراج، تولید و بُرش و فروش توانسته است رتبه اول سنگ در کشور را به خود اختصاص بدهد.
در شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان هم اکنون نزدیک به یکهزار و 500 کارخانه سنگ وجود دارد.
همچنین نزدیک به 500 سنگ فروشی در اصفهان فعال است.
فروش سنگ اصفهان در چهار قالب کلی تراورتن، مرمریت، گرانیت و آرتیسون صورت می گیرد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره سهم ایران از بازار سنگ دنیا

  • برای مطلب سهم ایران از بازار سنگ دنیا نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد سهم ایران از بازار سنگ دنیا وارد نمائید

نظر شما درباره سهم ایران از بازار سنگ دنیا

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه