تولید تیرآهن بال پهن H در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

تولید تیرآهن بال پهن H در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

 
برای نخستین بار در كشور، تیرآهن H در ذوب آهن اصفهان به تولید رسید.
سبحانی، مدیر عامل شركت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: تیرآهن H یا «بال پهن» پیش از این در كشور تولید نشده است و نیاز كشور به این محصول از طریق واردات تامین می‌شد، اما در ۵تیر ماه، نخستین تیرآهن پهن بال دراین شركت با موفقیت تولید شد.
به گفته وی، تولید انبوه این محصول به زودی در مجتمع ذوب آهن اصفهان آغاز خواهد شد.
وی گفت: در مرحله نخست، گونه (سایز) ۱۶این تیرآهن به تولید می‌رسد كه در مرحله بعدی گونه‌ای ۱۸، ۲۰ و ۲۲ این محصول در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
وی افزود: صنعت ساختمان به این نوع تیر آهن نیاز بسیاری دارد و پیش از این به صورت دست ساز در ساختمان‌ها استفاده می‌شده است.
سبحانی تصریح كرد: ظرفیت سالانه تولید این نوع تیر آهن تا یك میلیون تن افزایش خواهد یافت تا نیاز داخلی به طور كامل برطرف شود.
● چشم‌انداز تولید ۵میلیون تن محصول در ذوب‌آهن
رییس هیات عامل ایمیدرو از راه‌اندازی كامل طرح «توازن» ذوب آهن اصفهان تا پایان سال جاری خبر داد.
احمدعلی هراتی نیك، با بیان این مطلب افزود: با بهره‌برداری از طرح «توازن» ظرفیت تولید محصول در ذوب‌آهن اصفهان به ۶/۳میلیون تن افزایش خواهد یافت.
وی گفت: این طرح شامل كوره بلند تولید چدن، آلگومراسیون ۲میلیون و ۴۰۰هزار تنی، تك سازی ۹۰۰هزار تنی و نیروگاه ۱۱۰ مگاواتی است كه از طریق منابع داخلی ایمیدرو با سرمایه‌گذاری ارزی ۳۵۰میلیون دلاری و ریالی ۲۷۰۰میلیاردی ساخته خواهد شد.
وی افزود: همزمان با اجرای این طرح مطالعات افزایش ظرفیت ذوب‌آهن به ۵میلیون تن شروع شده به طوری كه با پایان طرح توازن عملیات اجرایی واحد ۴/۱میلیون تنی نیز آغاز خواهد شد.
هراتی نیك در پاسخ به این پرسش كه چه برنامه‌های صادراتی در خصوص محصولات آهنی در نظر دارید، گفت: با توجه به نیاز داخل به این نوع محصولات هدف اول ما تامین نیاز داخلی كشور است كه در صورت رفع نیاز داخلی می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.
وی در خصوص طرح جامع فولاد گفت: توسعه فولاد برای كشور امری مهم و اساسی است چرا كه هم‌اكنون بخشی از نیاز داخلی به فولاد از طریق واردات رفع می‌شود به همین خاطر باید واحدهای فولادسازی یا توسعه یابند و یا این كه در شهرهای دیگری ساخته شوند تا نیاز داخلی برطرف شود.
وی در خصوص ادغام برخی از شركت‌های بزرگ تولید كننده فولاد گفت: با توجه به این كه واحدهای بزرگ تولید فولاد در كشور مدیریتی متمركز دارد می‌توان آن را نوعی ادغام فرض كرد ولی اگر بخواهیم این واحدها از نظر مالكیتی ادغام شود این امر فعلا امكان پذیر نیست چرا كه واگذاری‌ها در بورس انجام می‌شود اما می‌توان پیش‌بینی كرد با توجه به روند جهانی شدن این كار در آینده امكان‌پذیر باشد.
هراتی نیك با اشاره به تولید تیرآهن H در كشور گفت: تولید این نوع تیرآهن را به جامعه صنعتی معدنی كشور تبریك می‌گویم چرا كه این محصول برای نخستین بار به منظور رفع نیاز داخلی در ذوب‌آهن اصفهان به تولید رسیده است

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره تولید تیرآهن بال پهن H در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

  • برای مطلب تولید تیرآهن بال پهن H در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد تولید تیرآهن بال پهن H در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره تولید تیرآهن بال پهن H در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه