تغییر مسیر مترو اصفهان از چهارباغ به شمس آبادی

تغییر مسیر مترو اصفهان از چهارباغ به شمس آبادی

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: قطارشهري (مترو) اصفهان باكمي انحناء از خيابان "چهارباغ" به سمت خيابان "شمس آبادي" مي‌رود.

"عباس حاج رسوليها" روز يكشنبه درگفت و گو با خبرنگارايرناافزود: مترو در زمان حاضر در خيابان "دروازه دولت" قرار دارد و به جهت اينكه نمي‌تواند با زاويه ‪ ۹۰‬درجه وارد خيابان شمس‌آبادي شود بايد اين مسير را با زاويه ‪۶۰‬ درجه طي كند.

وي بارد برخي شايعات در اين زمينه، اظهار داشت: در اين صورت مترو از حد فاصل خيابان چهارباغ و شمس‌آبادي و از زير مغازه‌هاي اين منطقه عبور مي‌كند.

وي علت استقرار كارگاه در ابتداي خيابان دروازه دولت را بررسي‌هاي خاك شناسي جهت عبور به‌اين منطقه عنوان كرد و گفت: اگر تصميم نهايي براي عبور از چهارباغ باشد در ابتدا از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استعلام مي‌كنيم و با كار كارشناسي وارد مي‌شويم.

موضوع مترو اصفهان و مخالفت سازمان ميراث فرهنگي بر عبور از چهار باغ عباسي در حدود شش سال است كه در محافل عمومي و خبري مطرح است.

به گزارش ايرنا،به‌دليل وجود آثار ارزشمند تاريخي در چهارباغ و لرزشهايي كه در هنگام عبور قطارشهري از اين مسير، مي‌تواند براي چهار باغ و آثار ارزشمند وتاريخي آن ايجاد كند ، سازمان ميراث فرهنگي با اجراي اين طرح در چهار باغ اصفهان مخالفت كرد.

شوراي عالي ترافيك هم مصوبه‌يي را به تصويب رساند كه عبور مترو از چهار باغ منتفي است.

چندي بود كه دغدغه عبور مترو از چهار باغ به اتمام رسيده و تقريبا همه ميراث دوستان آسوده خاطر شده بودند كه مترو از چهار باغ عبور نمي‌كند كه يك خبرگزاري، متني را منتشر نمود مبني بر اينكه مترو وارد چهار باغ شده است.

دراين راستا رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري‌استان اصفهان در واكنش به اين خبر اظهار كرد: ورود مترو به چهارباغ عباسي حتي يك متر هم ممنوع است.

"سعيد بكتاش " افزود: تا اين لحظه عبور مترو از چهار باغ عباسي صورت نگرفته است.

وي اظهار داشت: اگر خبر فوق به منزله زمينه‌سازي براي عبور مترو ازبخشي از چهارباغ عباسي باشد، اكيدا به مديران توصيه مي‌كنيم با توجه به توافقات انجام شده عبور مترو از چهار باغ عباسي همچنان ممنوع است.

وي يادآور شد: قطعا با متخلفان طبق قانون برخورد مي‌شود و جلوي تعرض را خواهيم گرفت.

بكتاش تصريح كرد: انتظار داريم مديران مسوول به‌مصوبات شوراي عالي‌ترافيك با توجه به توافقات انجام شده احترام بگذارند و خود را درگير مشكلات كه به ضرر مردم و شهر است، نكنند.

بكتاش افزود: طبق مصوبه شوراي عالي ترافيك و طبق كار كارشناسي انجام گرفته و توافقات في مابين مديران شهر و ميراث فرهنگي مترو نبايد از چهار باغ عباسي عبور كند

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره تغییر مسیر مترو اصفهان از چهارباغ به شمس آبادی

  • برای مطلب تغییر مسیر مترو اصفهان از چهارباغ به شمس آبادی نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد تغییر مسیر مترو اصفهان از چهارباغ به شمس آبادی وارد نمائید

نظر شما درباره تغییر مسیر مترو اصفهان از چهارباغ به شمس آبادی

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه