جشن میلاد حضرت مسیح توسط ارامنه اصفهان

جشن میلاد حضرت مسیح توسط ارامنه اصفهان

شهروندان مسيحي پروتستان و ارتدكس ساكن در اصفهان ميلاد حضرت عيسي مسيح (ع) را شب گذشته در كليساي "وانك" اصفهان جشن گرفتند.

بنابر اعتقاد مسيحيان ارتدكس و پروتستان حضرت "عيسي مسيح" در شب پنجم ژانويه بدنيا آمده است، و جشن رسمي را در اين شب به همراه آداب و رسوم قومي و مذهبي خود برگزار مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، پيشواي مذهبي ارامنه اصفهان و حوزه جنوب كشور، گفت: عيسي مسيح(ع) يك پيغمبر انقلابي و اجتماعي بود كه با سرمايه‌داري و تجملات به مبارزه برخاست و به‌فقرا كمك مي‌كرد.

اسقف "بابكن چاريان" در اين جشن افزود: مسيح نيز مانند ديگر پيامبران به دعوت يگانه پرستي پرداخت تا وحدت انسانيت و مبارزه با شرك را گسترش دهد.

اين مقام مذهبي با اشاره به اين كه حضرت عيسي مسيح(ع) پيامبر صلح و دوستي است، گفت : اميد است سال جديد ميلادي، سال صلح و دوستي و نزديكي اديان و ملتها باشد.

در اين مراسم‌مذهبي هموطنان مسيحي كه از تعطيلي رسمي برخوردارندبه اجراي برنامه و جشن‌هاي ويژه پرداختند.

در استان اصفهان هشت هزار شهروند مسيحي كه ‪ ۹۹‬درصد آنها ارتدكس مي‌باشند زندگي مي‌كنند و هر فرقه‌اي از مركز مذهبي براي انجام عبادات و مراسم مذهبي برخوردار مي‌باشد.

در كشور جمهوري اسلامي ايران پيروان اديان "زرتشتي "، "كليمي" و "مسيحي" علاوه بر آزادي در برگزاري مراسم مذهبي و قومي خود، از تعطيلات رسمي براي برگزاري ايين ديني برخوردارند

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره جشن میلاد حضرت مسیح توسط ارامنه اصفهان

  • برای مطلب جشن میلاد حضرت مسیح توسط ارامنه اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد جشن میلاد حضرت مسیح توسط ارامنه اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره جشن میلاد حضرت مسیح توسط ارامنه اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه