تولد دختر 5700 گرمي در هندوستان

تولد دختر 5700 گرمي در هندوستان

با تولد دختر ۵۷۰۰ گرمی در هندوستان ، رکورد تازه ای در نوزدان سنگین وزن این کشور به ثبت رسید.
دیروز نخستین فرزند زن ۲۲ ساله ای به نام «بیپاشا» با وزن ۵۷۰۰ گرم در یکی از بیمارستان های شهر «سورات» ایالت «گوجرات» هندوستان چشم به دنیا گشود و پزشکان و پرستاران را شگفتزده کرد.وزن طبیعی هر دختر و پسر به هنگام تولد ۲۵۰۰ تا ۳۶۰۰ گرم است و نوزادان بالای پنج و نیم کیلوگرم استثنایی هستند.
پزشک این زن خبرساز می گوید : بیش تر نوزادان با وزن بالای چهار کیلوگرم ، مادر دیابتی یا بیمار تیروییدی دارند.ما به محض تولد این دختر ، غافلگیر شدیم و تصور کردیم که ابتلا به بیماری باعث افزایش وزنش شده است.به همین دلیل بلافاصله یکی از پزشکان متخصص کودک را برای بررسی های لازم فراخواندیم.
وی ادامه داد : تمامی آزمایش هایی که از قلب ، کلیه ، کبد و دیگر اعضای بدن این بچه صورت گرفت نشان داد هیچ گونه بیماری ، نقص و عیبی ندارد.مادر نوزاد استثنایی هم کاملا سالم است و به زودی از بیمارستان مرخص می شود.
اردیبهشت ۱۳۸۸ نیز یک زن ۳۸ ساله باردار در زایشگاه بیمارستان شهید«مفتح» ورامین سزارین شد و ششمین فرزندش به وزن ۶۳۰۰ گرم به دنیا آمد.
همچنین آبان ۱۳۸۶ یک بیمارستان خصوصی در جاکارتای اندونزی ، شاهد به دنیا آمدن سنگین ترین نوزاد این کشور بود.آن پسر که شش کیلو و ۹۰۰ گرم وزن داشت از مشکل تنفسی رنج می برد و مادر ۳۷ ساله اش دیابت داشت.
همان سال ، یک زن روسی به نام «تاتیانا بارابانوا» ۴۳ ساله دوازدهمین فرزند خود را با وزنی نزدیک به هشت کیلوگرم در «سیبری» به دنیا آورد و به شهرت رسید.
یادآور می شود سال ۱۹٥٥ میلادی چاق ترین نوزاد دنیا به وزن ۱۰ کیلو و ۳۰۰ گرم در ایتالیا چشم به دنیا گشود.
در سال ۱۸۷۹ هم یک پسر آمریکایی به وزن ۱۰۰۰۸ گرم به دنیا آمد.او فقط ۱۱ ساعت زندگی کرد و بر اثر نارسایی تنفسی جان سپرد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره تولد دختر 5700 گرمي در هندوستان

  • برای مطلب تولد دختر 5700 گرمي در هندوستان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد تولد دختر 5700 گرمي در هندوستان وارد نمائید

نظر شما درباره تولد دختر 5700 گرمي در هندوستان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه