اخبار جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي: فابيو كاپلو : من اين تيم را نميشناسم!!

اخبار جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي: فابيو كاپلو : من اين تيم را نميشناسم!!


تیم ملی انگلستان با تساوی بدون گل مقابل الجزایر نشان داد هیچ نشانی از یک تیم مدعی را ندارد و نمایشی ناامیدکننده و انتقاد آمیز از خود ارائه داد.پیش از این تمرکز رسانه های ورزشی روی ضعف دروازبان انگلستان بود اما با این نتیجه، مشکلات قهرمان جام جهانی ۱۹۶۶ در بقیه نقاط زمین هم آشکار شده است.ستاره های لیگ برتر فوتبال انگلستان در شصت و چهارمین سال روز تولد فابیو کاپلو، مقهور سختکوشی و خستگی ناپذیری بازیکنان جویای نام الجزایر شدند.از شوت های مهار ناپذیر لمپارد، در این بازی فقط یکی، دو ضربه خفیف به سمت چارچوب دیده شد. تنها دستاورد کاپیتان جرارد برای تیمش، دو اخطاره شدن و محرومیت از حضور بازی حساس بعدی بود. کاراگر هم دو اخطاره شد تا بحران کمبود مدافع در ترکیب سه شیرها به اوج خود برسد. وین رونی نشانی از مهاجم غیر قابل کنترل لیگ برتر نداشت. حاصل نمایش او و همبازیانش در زمین، غیر از عصبانیت دیوید بکام روی نیمکت، نارضایتی میلیون ها هوادار تیم ملی فوتبال انگلستان را نیز در پی داشت.

تیم های انگلستان و الجزایر که در بازی قبلی از اشتباه فاحش دروازبان شان لطمه خورده بودند، در این بازی با سنگربانانی جدید به زمین آمدند. دیوید جیمز به جای رابرت گرین و رئیس ام بولهی به جای فوزی شائوشی.

البته جیمز خودش هم سابقه اشتباه تاریخی درون دروازه تیم ملی انگلستان را دارد. او در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶، در بازی انگلستان مقابل اتریش با واکنشی ناشیانه اجازه داد توپی که به راحتی می شد در اختیار گرفت وارد دروازه انگلیس شود. در آن بازی، جیمز در دو دقیقه، دو گل خورد تا انگلستان بازی ۲-۰ برده را ۲-۲ کند.اما بریتانیایی ها حداقل از این ناحیه مشکلی در بازی دیروز نداشتند. در نیمه اول، برتری الجزایری ها در خلق موقعیت نسبت به حریف مشهود بود.درصد مالکیت توپ هم ۵۳ به ۴۷ به سود نماینده آفریقا ثبت شد. شاگردان راباح سدان این برتری را تا پایان بازی حفظ کردند.این نتیجه موجب شد تا انتقادهای زیادی نثار تیم کاپلو شود و این تیم در خطر حذف از جام جهانی قرار بگیرد.

● کاپلو:همه بد بودند

فابیو کاپلو سرمربی سه شیرها در پایان دیدار دیشب تیمش مقابل الجزایر به این نکته اشاره کرد که فشار زیادی روی بازیکنانش وجود دارد.کاپلو گفت:« ما توپهای زیادی را از دست دادیم و پاس های آسانی از کنترل ما خارج شد. ما باید بازی دیگری را برگزار کنیم و امیدوار باشیم که خوشحال تر از این باشیم. نمی دانم که آیا این را می توان فشار نامید یا شرایط نه چندان خوب ولی فکر می کنم که بازی خوبی نبود، چرا که ما توپ ها و پاس های زیادی را از دست دادیم. فکر می کنم که این همان تیمی که من می شناختم نبود.»

کاپلو در ادامه در پاسخ به این پرسش که چطور شد که انگلیس به راحتی هر چه تمام مجوز صعود به این رقابت ها را کسب کرده بود ولی اکنون در جام جهانی ناکام است، گفت:« فشار، فکر می کنم فشار اینجا تاثیرگذار بوده است.»مربی انگلیس از انتقاد فرد به فرد از شاگردانش اجتناب کرد ولی اعلام کرد که کل تیم از نظر روحی ضعیف بودند و گفت:« من در مورد بازیکنانم صحبت نمی کنم. زمانی که ما خوب بازی نمی کنیم، فقط یکی، دو بازیکن نیستند که بد بازی می کنند. فکر می کنم که تیمم به طور کلی با روحیه ای که من دوست داشتم بازی نکرد.»

کاپلو از احتمال تغییر ترکیب تیمش برای دیدار پایانی مرحله گروهی مقابل اسلوونی خبر داد و گفت:« من می توانم تیم را تغییر دهم و سعی می کنم تیمی متفاوت را وارد زمین کنم.با بازیکنانم صحبت خواهم کرد، این آخرین شانس ما برای حرکت رو به جلو است ولی بازیکنان دقیقا می دانند که ما می خواهیم چه کنیم.»

● سعدان:فکر می کردم انگلیس بهتر باشد

رباح سعدان، سرمربی الجزایر درصحبت هایی پس از تساوی بدون گل الجزایر مقابل انگلیس اعلام کرد که پیش از آغاز این دیدار فکر می کرده که انگلیسی ها به مراتب بهتر از این هستند.سعدان گفت:« ما بازی خودمان را با پاس های کوتاه و پرقدرت نشان دادیم و کاملا واضح بود که انگلیسی ها در لحظات آرمانی شان نیستند و روز ، روز آنها نبود.»

● جرارد: بیشتر از مساوی حق مان نبود

کاپیتان انگلیس بعد از نمایش ضعیف مقابل الجزایر نتیجه تساوی را عادلانه دانست:ما می خواهیم در رقابت ها باقی بمانیم. ترک آفریقای جنوبی آن هم به این زودی بسیار ناراحت کننده است. ما در این دیدار تلاش خودمان را کردیم، اما نتوانستیم در گلزنی موفق باشیم. من فکر می کنم الجزایر یکی از بهترین تیم های آفریقاست.

کاپیتان تیم ملی انگلیس با اشاره به شرایط دشوار این تیم در گروه سوم رقابت ها گفت: ما هنوز یک بازی دیگر پیش رو داریم و سرنوشت صعود در دستان خودمان است. می توانیم با شکست اسلوونی خودمان را در مرحله بعد ببینیم.

جرارد در پاسخ به اینکه آیا جو حاکم بر تیم ملی انگلیس و انتظار قهرمانی از آنها روی عملکرد بازیکنان تاثیرمنفی دارد یا خیر گفت: به هیچ وجه این حرف ها را قبول ندارم، فشار جام جهانی برای همه تیم هاست. نباید به دنبال بهانه باشیم. خوب بازی نکردیم و حق مان نبود ببریم. جرارد درباره تفاوت تیم ملی انگلیس در دور انتخابی با جام جهانی گفت: نمی دانم چه بلایی سر انگلیس آمده است. ما در مرحله انتخابی بسیار خوب و مقتدرانه عمل کردیم و به راحتی راهی آفریقای جنوبی شدیم اما اکنون نمی توانیم نمایشی مشابه از خود نشان دهیم.
        
    
    
            روزنامه تهران امروز ( www.tehranemrooz.net )     

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اخبار جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي: فابيو كاپلو : من اين تيم را نميشناسم!!

  • برای مطلب اخبار جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي: فابيو كاپلو : من اين تيم را نميشناسم!! نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اخبار جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي: فابيو كاپلو : من اين تيم را نميشناسم!! وارد نمائید

نظر شما درباره اخبار جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي: فابيو كاپلو : من اين تيم را نميشناسم!!

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه