جام جهاني 2010 آفريقا:مبارزه مكزيك و اروگوئه جدالي حساس

جام جهاني 2010 آفريقا:مبارزه مكزيك و اروگوئه جدالي حساس

       
کمتر کسی فکر می کرد در روز پایانی بازیهای گروه اول،اغلب نگاه ها به این بازی باشد.فرانسه نایب قهرمان دوره گذشته و آفریقای جنوبی میزبان جام نوزدهم است. پس همه انتظار داشتند در روز آخر حساسیت بازی این دو تیم خیلی زیاد باشد و جدال اروگوئه و مکزیک را تحت تاثیر قرار بدهد اما نتایجی که در دو روز اول رخ داد،باعث شده حالا نگاه ها بیشتر معطوف بازی دو نماینده آمریکای جنوبی و شمالی باشد.اروگوئه یک امتیاز می خواهد تا به عنوان تیم اول بالا بیاید.چیزی که بازی را زیبا می کند،تمایل شدید دو تیم به اول شدن است.در گروه دو به احتمال خیلی زیاد آرژانتین سرگروه خواهد شد و طبیعی است که مکزیک و اروگوئه هر دو ترجیح می دهند با ستاره هایی مثل مسی

و تبس مواجه نشوند و تیمی کم تجربه مثل کره جنوبی یا یونان را مقابل خود ببینند.مکزیک در چهار دوره قبلی،در مرحله یک هشتم نهائی حذف شده و این بار می خواهد این طلسم سنگین را بشکند.آنها در جام جهانی ۲۰۰۶ با سوپرگل ماکسی رودریگز در وقت اضافه مغلوب آرژانتین شدند و مقابل این تیم برتری روانی ندارند اما تیمی مثل کره جنوبی میتواند برای مکزیک برتری روانی ایجاد کند.اروگوئه هم در آخرین بازی مرحله ورودی به جام جهانی،جلوی آرژانتین کم آورد تا راهی پلی آف شود.

در واقع آنها می خواهند مسیری را انتخاب کنند که به آن قدرت صعود تا یک چهارم نهائی را بدهد.به همین دلیل بازی بسته ای را شاهد نخواهیم بود.هجومی شدن بازی به سود فرانسه هم هست.آنها منتظرند اروگوئه با تفاضل بیش از یک گل مکزیک را ببرد تا با پیروزی دو یا سه گله مقابل آفریقای جنوبی معجزه ای عجیب رخ دهد و خروس ها به دور دوم برسند.البته بحران درون اردویی فرانسه بوی ناکامی محض میدهد و نه صعود.

● روی نیمکت

مهمترین شاخصه بازی تیم تابارس این است آنها می توانند هم با گرایش دفاعی غلیظ بازی کنند و هم تهاجمی.اروگوئه در بازی اول تمام درها را به روی فرانسه بست و در بازی با آفریقای جنوبی روی تهاجمی خود را به خوبی نشان داد.آنها در خط حمله مهره ای دارند که حتی می تواند آقای گل جام شود.فورلان که حمایت سوارز را با خود دارد،یکی از بهترین های جام نوزدهم تا اینجا بوده.تابارس شاید امروز با سیستم ۱ - ۳ - ۲ - ۴ بازی کند تا در دفاع برتری عددی اش را از دست ندهد.

در این صورت سوارز به عنوان سپر راست یا چپ بازی خواهد کرد.مکزیک هم با آگیره نشان داده در فاز دفاع مشکل دارد؛مشکلی که البته مورد استفاده فرانسوی ها قرار نگرفت اما اروگوئه می تواند از ضعف واکنشی دفاع مکزیک استفاده کند.آنها اما در فاز حمله زهر زیادی دارند و زهر خود را بیشتر از دریبل های سریع ولا و دوس سانتوس می گیرند.مکزیک حتی روی نیمکت هم دو مهاجم عالی دارد که گلزنان بازی با فرانسه بودند:هرناندز و بلانکو.

● ضعف ها و قوت ها

اروگوئه ضعف چندانی از خود بروز نداده و همین باعث شده یکی از مقتدرترین تیم های جام در مرحله گروهی شود.نقطه قوت آنها ضربات آخر فورلان است.مکزیک اما در فاز دفاع خیلی راحت شوک می خورد و برتری عددی اش را بارها مقابل حملات حریف از دست می دهد.در فاز حمله دوس سانتوس بازیکنی است که هم میتواند رو به عمق و عرض حرکت کند و هم در طول برای ارسال های بلند.این چیزی است که به حملات مکزیک تنوع می بخشد.

● ستارگان احتمالی

بی شک فورلان مرد اول اروگوئه است.در ترکیب مکزیک دوس سانتوس مهمترین بازیکن خط حمله است و مارکز هم باید جلوی چهار مدافع را خوب جارو کند تا مکزیک بازنده نباشد.هافبک دفاعی مکزیک باید بهتر از دو بازی قبل کار کند تا ضعف این تیم در فاز دفاع کاور شود.
       
   
   
            روزنامه قدس ( www.qudsdaily.com )

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره جام جهاني 2010 آفريقا:مبارزه مكزيك و اروگوئه جدالي حساس

  • برای مطلب جام جهاني 2010 آفريقا:مبارزه مكزيك و اروگوئه جدالي حساس نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد جام جهاني 2010 آفريقا:مبارزه مكزيك و اروگوئه جدالي حساس وارد نمائید

نظر شما درباره جام جهاني 2010 آفريقا:مبارزه مكزيك و اروگوئه جدالي حساس

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه