كودكان 2 برابر بيشتر در معرض امواج موبايل قراردارند

كودكان 2 برابر بيشتر در معرض امواج موبايل قراردارند

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا،"سيدحسن سيد موسوي" در همايش "تاثير امواج ناشي از گوشي تلفن همراه و سايت BTS " در اصفهان افزود: اين ميزان نفوذ براي کودکان کمتر از پنج سال نيز به بيش از سه برابر مي رسد.
وي با اشاره به اينکه کودکان به دليل سيستم عصبي در حال رشد و جذب انرژي بيشتر نبايد زياد از تلفن همراه استفاده کنند، اظهارداشت:استفاده ازسرويس پيام کوتاه يا "هندزفري" براي کودکان در اين موارد توصيه مي شود.
اين کارشناس بابيان اينکه براي بررسي ميزان خطرات احتمالي ناشي ازامواج گوشي تلفن همراه يا سايت هاي BTS بايد به دو پارامتر توجه کرد،افزود:يکي از اين دو پارامتر"نرخ جذب ويژه" مي باشد که اين پارامتر براي گوشي تلفن همراه تعريف شده است.
سيد موسوي ادامه داد: حداکثر نرخ جذب ويژه براي گوشي تلفن همراه دو وات بر کيلوگرم تعريف شده است لذا اين پارامتر براي گوشي هاي خريداري شده بايد کمتر از دو باشد.
به گفته وي،اين استاندارد توسط گمرک ايران هنگام واردات گوشي تلفن همراه بررسي مي شود، هرچند بايد توجه کردکه بسياري از گوشي هاي تلفن همراه موجود در بازار قاچاق هستند و لازم است که مردم هنگام خريد، اين پارامتر را کنترل کنند.
وي پارامتر دوم را"چگالي توان تشعشعي"معرفي کرد و گفت: اين پارامتر براي آنتن هاي BTS تعريف شده و بر اساس آن توان جذب شده ناشي از تابش سايت BTS با دور شدن از سايت تا فاصله 50 متري افزايش مي يابد و بعد از آن شروع به کاهش مي کند.
مدير بخش پژوهش شرکت ارتباطات سيار گفت: مهمترين نتايج تحقيقات علمي درباره تلفن همراه گوياي آن است که ميزان تشعشعات ميدانهاي فرکانس راديويي تاثيري بر آغاز يا رشد تومور سرطاني، طول عمر انسان، سيستم ايمني ، قلب و خون ندارد.
سيدموسوي افزود: احتمال خطر براي انسان از محل امواج الکترومغناطيسي زماني به وجود مي آيد که با استفاده طولاني مدت از وسايل الکترونيکي همراه باشد.
همايش تاثير امواج ناشي از گوشي تلفن همراه و سايت هاي BTS به همت انجمن مهندسين برق و الکترونيک شاخه اصفهان و شرکت مخابرات استان اصفهان برگزار شد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره كودكان 2 برابر بيشتر در معرض امواج موبايل قراردارند

  • برای مطلب كودكان 2 برابر بيشتر در معرض امواج موبايل قراردارند نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد كودكان 2 برابر بيشتر در معرض امواج موبايل قراردارند وارد نمائید

نظر شما درباره كودكان 2 برابر بيشتر در معرض امواج موبايل قراردارند

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه