لامپ‌هاي LED براي بينايي مضر است

لامپ‌هاي LED براي بينايي مضر است

تا دو، سه سال پيش لامپ‌هاي LED تنها لامپ‌هاي تزييني بودند كه در دكوراسيون خانه جايگاه كوچكي را به خود اختصاص داده بودند اما به نظر مي‌رسد اين لامپ‌ها كم‌كم دارند جايگاه خود را مي‌يابند و به منابع روشنايي آينده تبديل مي‌شوند. پيش از اين لامپ‌هاي LED تنها در تابلوهاي شهري، چراغ‌هاي راهنمايي و برخي دستگاه‌هاي الكتريكي مانند برخي چراغ‌هاي مطالعه يا تلويزيون‌ها استفاده مي‌شد اما امروزه جايگاه‌شان وسيع‌تر شده و از آنها براي روشنايي منازل، برخي محصولات نوردرماني و حتي برخي وسايل بازي كودكان استفاده مي‌شود. تنها نگراني‌اي كه باعث شده در اين رابطه با شما سخن بگوييم اين است كه طبق تحقيقات اخير آژانس‌ ملي امنيت و بهداشت مواد غذايي، محيط و كار (Anses) لامپ‌هاي LED مي‌توانند سبب بروز ناراحتي‌هاي چشمي شده و سلامت عموم مردم به طور كل و كارمندان را به طور خاص تحت‌الشعاع قرار دهند.
بالا بودن شدت نور چراغ‌هاي LED اولين لامپ‌ LED در سال 1962 توليد شد و شدت نور آن فوق‌العاده پايين بود. در سال 1990 ديودهاي آبي و بعد ايودهاي سفيد وارد بازار شد و لامپ‌هاي چندواتي را به چند 10 واتي تبديل كرد. اين لامپ‌ها مزاياي بي‌شماري داشتند از جمله اينكه مصرف انرژي آنها در مقايسه با لامپ‌هاي معمولي پايين‌تر بود. از سوي ديگر دوام و عمر بالايي داشتند و برخلاف لامپ‌هاي كم‌مصرف كه 8 هزار ساعت عمر مي‌كردند. LEDها 50 هزار ساعت دوام داشتند. اما برخلاف لامپ‌هاي معمولي شدت نور آنها هزار برابر بيشتر بود و چشم را مي‌زد. نور اين چراغ‌ها كه به ويژه آبي است براي 3 گروه مي‌تواند مضر باشد؛ كودكان، افرادي كه چشمانشان حساس به نور است و به ويژه افرادي كه مبتلا به نوعي از بيماري‌هاي چشمي يا پوستي‌اند















































































































































درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره لامپ‌هاي LED براي بينايي مضر است

  • برای مطلب لامپ‌هاي LED براي بينايي مضر است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد لامپ‌هاي LED براي بينايي مضر است وارد نمائید

نظر شما درباره لامپ‌هاي LED براي بينايي مضر است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه