آخرين اخبار از خدمت سربازي و خريد سربازي

آخرين اخبار از خدمت سربازي و خريد سربازي

مشاور معاون نیروی انسانی ستاد كل نیروهای مسلح گفت:هم اكنون مناطق كشور برای خدمت به 9 قسمت تقسیم شده است كه برای اعزام به مناطق پنج به پائین فرد مشمول باید شرایط آن را دارا باشد.
سردار كمالی  افزود، برای انجام خدمت سربازی مناطق كشور به 9 قسمت تقسیم شده است که در اعزام به مناطق پنج به بالا هر مشمولی آزاد است اما افرادی که خواستار خدمت در مناطق پنج به پایین هستند ،یا باید جزء خانواده "ایثارگران، کمیته امداد و سازمان بهزیستی" و یا متاهل باشند.

وی افزود: اگر سازمانی فردی را برای انجام خدمت سربازی درخواست کند باید تعهد دهد که آن فرد جزء اقوام درجه یک سببی و نسبی مسئولان سازمان نباشد، در غیر این صورت علاوه بر اینکه با سازمان مربوطه برخورد و سهمیه آنان قطع می شود سرباز نیز از ادامه سربازی در آن محل منع می شود.

مشاور معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: "فرزندان مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح" با همین سیستم وارد خدمت سربازی شدند و برخی از آنان در بدترین شرایط خدمت خود را سپری کردند و هیچ کدام از این افراد در مناطق خاص خدمت نکردند و تفاوتی نیز میان آنان و سایر مشمولان وجود نداشته است. 

سردار كمالی در ادامه به بحث خرید خدمت در خارج از کشور اشاره كرد و گفت: خرید خدمت در خارج از كشور همچنان ادامه دارد و افرادی که تا پایان سال 82 از کشور خارج شده اند می توانند طبق قانون بودجه با پرداخت 10 میلیون تومان خدمت سربازی خود را بخرند، اما در داخل کشور هیچ سیاستی برای فروش مجدد سربازی وجود ندارد و پرونده این موضوع برای همیشه در کشور مختومه شده است.

وی افزود: همچنین دانشجویانی که تا پایان سال 85 از کشور خارج شدند می توانند سالی دو بار به مدت سه ماه به کشور تردد کنند. 

مشاور معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اعمال معافیت هایی كه توسط رهبری انجام می شود گفت: این گونه معافیت ها به ندرت در کشور اتفاق می افتد که اولین آن در سال 75 بود که شورای انقلاب متولدین تا سال 34 را از خدمت سربازی معاف کرد. 

وی همچنین خاطر نشان كرد: بحث معافیت های رهبری برای دومین بار نیز در سال 82 برای متولدین تا سال 55 اعمال شد و پس از سال 82 دیگر هیچ تصمیمی برای انجام معافیت رهبری گرفته نشده و مشمولان نیز منتظر برخورداری از چنین معافیتی نباشند. 

سردار كمالی هزینه هر سرباز را به طور میانگین یک میلیون تومان در سال عنوان كرد و افزود: بخشی از این هزینه به صورت مستقیم و بخشی به صورت غیرمستقیم اعمال می شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره آخرين اخبار از خدمت سربازي و خريد سربازي

  • برای مطلب آخرين اخبار از خدمت سربازي و خريد سربازي نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آخرين اخبار از خدمت سربازي و خريد سربازي وارد نمائید

نظر شما درباره آخرين اخبار از خدمت سربازي و خريد سربازي

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه