افزايش دوباره قيمت طلا

افزايش دوباره قيمت طلا

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، امروز بهای طلا، نسبت به سه هفته گذشته در بالاترین سطح قرار دارد.
نگرانی های مربوط به بحران مالی منطقه یورو، روز به روز افزایش می یابد و گمانه زنیهایی مبنی بر کمکهای بانک مرکزی اروپا و ایالات متحده به گوش میرسد، که همین موضوع تا حدی امیدوارکننده است.

براساس این گزارش، امروز بانک مرکزی اروپا نشستی را پیرو ایجاد گام های جدیدی در راستای مقابله با گسترش بحران مالی اروپا خواهد داشت.

به وجود آوردن ثبات مالی در این منطقه از اهداف این نشست است.
بحران بدهی های موجود تا حدی فلج کننده اقتصاد اروپا بوده، از ایرلند آغاز شده و به سرعت به کشورهای دیگر اروپایی نیز گسترش می یابد.
قابل توجه است که تعدادی از تحلیلگران اقتصادی از این وحشت دارند که این بحران به ایالات متحده و آسیا نیز سرایت کند.

این گزارش حاکیست، بهای طلا در اوایل بازار لندن با نرخ 1391 دلار و 92 سنت در هر اونس معامله شد ولی در اواسط بازار با افزایش 4 دلار و 57 سنت در بالاترین سطح به 1396 دلار و 70 سنت در هر اونس رسید.

قیمت طلا در اوایل ماه گذشته به رکورد 1424 دلار در هر اونس رسیده بود.

برپایه این گزارش، در روز گذشته به دنبال گزارش خبری چین مبنی بر افزایش شش برابری واردات طلا به این کشور که بیش از 200 تن تخمین زده شده، منجر به افزایش بهای طلا شد.

دیک پون، مدیر شرکت Heraeus در هنگ کنگ گفت: من فکر نمیکنم مشکلات اقتصادی موجود در کوتاه مدت حل شود و ما هنوز در مورد وضعیت اقتصادی اروپا در نگرانی به سر میبریم که طولانی شدن این قضیه این امکان را به وجود می آورد تا به مناطق دیگر جهان نیز سرایت کند.
وی با اشاره به سازندگان طلا و جواهر گفت: به تازگی ما شاهد تقاضای فیزیکی سرمایه گذاران هستیم در حالیکه بازار تولیدکنندگان طلا و جواهرات کاملا آرام است، که همین موضوع از عوامل رشد نرخ طلا بوده است.

این گزارش می افزاید، معاملات آتی طلا برای ماه فوریه در بازار ایالات متحده با افزایش 5 دلار با نرخ 1393 دلار و 3 سنت در هر اونس معامله شد.

بزرگترین صندوق بین المللی حمایت از معاملات طلا SPDR گفت: ذخایر این صندوق در تاریخ اول دسامبر به 1293.89 تن افزایش یافته است، در حالیکه در تاریخ 29 نوامبر منابع این صندوق 1286.603 تن بوده است.
گفتنی است، در تاریخ 29 ژوئن، منابع این صندوق به رکورد 1320.436 تن رسیده بود. /م2
منبع: رویترز

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افزايش دوباره قيمت طلا

  • برای مطلب افزايش دوباره قيمت طلا نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افزايش دوباره قيمت طلا وارد نمائید

نظر شما درباره افزايش دوباره قيمت طلا

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه