توپولف ها همچنان در آسمان ايران

توپولف ها همچنان در آسمان ايران

مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایرتور گفت: با توجه به اینكه هواپیما موجود نیست و از نظر زمانی بهمن ماه فرصت كوتاهی برای جایگزین توپولوف ها است، تا پایان سال با واردات شش فروند بویینگ MD دیگر ۱۲ فروند توپولوف این شركت زمین گیر می شوند.

سیدمهدی صادقی در گفت وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره جایگزینی ناوگان توپولوف تا پایان بهمن ماه، گفت: این شركت ۱۳ فروند هواپیمای توپولوف داشته است كه یك فروند آن اخیرا از رده پروازی حذف شده و ۱۲ فروند دیگر همچنان در حال پرواز هستند. همچنین سه فروند هواپیمایی بویینگ MD به ناوگان این شركت اضافه شده كه در مجموع ۱۵ فروند هواپیما در ایران ایرتور پرواز می كنند.

وی افزود: با توجه به اینكه هواپیما موجود نیست و از نظر زمانی فرصت كوتاه است نمی توان تا بهمن ماه توپولوف ها را از رده پروازی خارج و ناوگان دیگری جایگزین كرد.

صادقی با بیان اینكه خروج هواپیماهای توپولوف خواسته ما نیست، تاكید سازمان هواپیمایی كشوری است، اظهار كرد: طبق ابلاغ سازمان هواپیمایی كشوری به عنوان سازمان متولی و حاكمیتی حمل و نقل هوایی باید تا قبل از پایان سال، توپولو ف ها از پرواز كنار گذاشته شوند؛ اما ما نمی خواهیم.

مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایرتور گفت: طبق برنامه ی ابلاغ شده سازمان هواپیمایی كشوری باید ۹ فروند بویینگ MD جایگزین ۱۳ فروند توپولوف ۱۵۴ شركت هواپیمایی ایرتور شود كه هم اكنون سه فروند وارد چرخه پرواز شده و امید است تا پایان امسال كه فرصت كوتاهی است، بتوان شش فروند بویینگ MD را وارد و عملیاتی كنیم.

به گفته وی، پس از این كه ۹ فروند بویینگ MD وارد آسمان كشور شدند ۱۲ فروند توپولوف این شركت زمین گیر خواهد شد.

صادقی با بیان اینكه بویینگ های MD استیجاری جایگزین توپولوف های ملكی این شركت می شوند، تصریح كرد: تعداد صندلی های شركت با ۹ فروند بویینگ MD نسبت به قبل كاهش می یابد چراكه هر فروند بویینگ MD دارای ۱۴۷ صندلی پرواز است در حالی كه هر فروند توپولوف دارای ۱۵۰صندلی پروازی است، از سوی دیگر ۹ فروند جایگزین ۱۳ فروند می شود.

مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایرتور خاطرنشان كرد: اعتبار جایگزینی توپولوف ها با ۹ فروند بویینگ MD از اعتبار و نقدینگی شركت تامین می شود و دولت در این راستا اعتباری در اختیار این شركت دولتی زیرمجموعه هما، نگذاشته است.

گفتنی است: درپی وقوع چند سانحه برای هواپیماهای توپولوف در ایران و دیگر كشورهای شرقی كه این ناوگان در آنها به پرواز درمی آید، تابستان امسال سازمان هواپیمایی كشوری تصمیم به خروج این هواپیماها از ناوگان گرفت و پایان بهمن ماه را فرصت نهایی خروج توپولو ف ها اعلام كرد؛ این سازمان چندی پیش هم اعلام كرد ذوب آهن هم حاضر به خرید توپولوف ها نیست.

همچنین چندی پیش برخی رسانه ها به نقل از وزیر راه اعلام كردند: با توجه به اینكه صندلی های این هواپیما مشكل دارد، این ناوگان پس از اینكه از رده مسافربری خارج شد به عنوان هواپیمای باربری و برای صادرات سبزی استفاده می شود كه البته رییس سازمان هواپیمایی كشوری در این باره گفت: باید گزارش های بررسی این ناوگان در اختیار وزیر راه و ترابری قرار گیرد تا ایشان از نتایج كامل بررسی ها مطلع شوند.

به گفته سازمان هواپیمایی كشوری خروج هواپیماهای توپولوف خواسته مردم و مسوولان بوده، لذا برقراری امنیت هوایی مسافران از اهم وظایف سازمان هواپیمایی كشوری است.
    
    
   

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره توپولف ها همچنان در آسمان ايران

  • برای مطلب توپولف ها همچنان در آسمان ايران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد توپولف ها همچنان در آسمان ايران وارد نمائید

نظر شما درباره توپولف ها همچنان در آسمان ايران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه