چراغ سبز گوگل براي ايران

چراغ سبز گوگل براي ايران

 گوگل محدودیت استفاده از سه نر‌م‌افزار کاربردی برای آدرس‌های اینترنتی ایران را حذف کرد تا دومین چراغ سبز را به کاربران ایرانی برای استفاده از سرویس‌های بین‌المللی خود نشان داده باشد.

به گزارش عصرارتباط، بنابر اعلام گوگل در وبلاگ رسمی این شرکت کاربران ایرانی از این پس می‌توانند سه نرم‌افزار مهم کروم، پیکاسا و گوگل ارت (Google Earth) را به‌طور مستقیم از سایت این شرکت دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند. پیش از این استفاده از این نرم‌افزارها برای آدرس‌های اینترنتی ایران محدود شده بود و علیرغم فراهم بودن تمام سرویس‌های گوگل برای کاربران ایرانی، امکان دانلود مستقیم این برنامه‌ها از سایت گوگل وجود نداشت، با این حال گوگل چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد هدف از تولید این محصولات کمک به افراد است و با توجه به رفع تحریم‌های موجود نرم‌افزاری، این موانع برداشته شده است. اقدامی که تنها پس از چند ساعت، موجی از استقبال را توسط کاربران ایرانی به‌دنبال داشت و حتی از دید رسانه‌های بین‌المللی نیز دور نماند.


جهت‌گیری رسانه‌های ایرانی در مقابل این خبر حساسیت‌های موجود در مقابل این اقدام گوگل را نشان می‌دهد تا حدی که خبرگزاری‌های رسمی کشور تا بعد از ظهر روز چهارشنبه (زمان تهیه این گزارش) هیچ واکنشی نسبت به آن نشان ندادند اما در مقابل رسانه‌های خرد مانند وبلاگ‌ها و چندین سایت‌های خبری تخصصی حوزه فناوری اطلاعات  بازگشایی دسترسی به برنامه‌های گوگل برای ایران را در  صدر خروجی‌های خود منتشر کردند.


گوگل کروم مرورگر اینترنتی متن باز گوگل است که از سپتامبر 2008 تحت نسخه بتا برای کاربران ویندوز معرفی شد و تا کنون هشت نسخه از آن منتشر شده است. ظاهر ساده و کاربردی این مرورگر به همراه امکانات ویژه‌ای که در ارتباط با سرویس‌های گوگل داشت این مرورگر اینترنتی را به سرعت در میان سه مرورگر برتر جهان قرار داد و اکنون رقابت نزدیکی با مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس دارد. پیکاسا نیز یکی دیگر از نرم‌افزارهای گوگل است که در زمینه مدیریت تصاویر کاربرد دارد. امکان ویرایش تصاویر به همراه نمایشگر جذاب این نرم‌افزار از مهم‌ترین دلایل موفقیت آن هستند که با حجمی اندک عرضه می‌شود و امکاناتی مانند تشخیص چهره دارد. این نرم‌افزار در ژوئن 2007 منتشر شد و در حال حاضر روایت 8/3 آن برای دانلود قرار داده شده است. نرم‌افزار گوگل ارت نیز که در طول عمر پنج ساله‌ خود 6 نسخه مختلف را تجربه کرده نوعی نمایشگر جغرافیای زمین است که نقشه‌های ماهواره‌ای از سطح کره‌ زمین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این نرم‌افزار با سه مجوز مختلف، قابل استفاده است که شامل مجوز رایگان برای استفاده عموم و نسخه تجاری با امکانات ویژه می‌شود. نسخه پلاس این نرم‌افزار چندی پیش از رده خارج شد و در حال حاضر برای استفاده تجاری و پیشرفته از آن باید سالانه 400دلار پرداخت کرد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره چراغ سبز گوگل براي ايران

  • برای مطلب چراغ سبز گوگل براي ايران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد چراغ سبز گوگل براي ايران وارد نمائید

نظر شما درباره چراغ سبز گوگل براي ايران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه