جشن جهانی نوروز امسال برگزار می گردد

جشن جهانی نوروز امسال برگزار می گردد

مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی ، امور فرهنگی و اجتماعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نوروز امسال جهانی می شود و جشن جهانی نوروز به صورت مشترک بین چند کشور برگزار خواهد شد.

مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی ، امور فرهنگی و اجتماعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:  نوروز امسال جهانی می شود و جشن جهانی نوروز به صورت مشترک بین چند کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش اداره روابط عمومی ،امور فرهنگی و اجتماعی استان اصفهان "حسن محسنی" در حاشیه برگزاری آیین داوری اعطای نشان کیفیت و برتری صنایع دستی در اتاق بازرگانی در یک نشست مطبوعاتی افزود:  عید نوروز ، میراث معنوی کشورمان است که به ثبت یونسکو رسیده  و امسال جشن جهانی آن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  نوروز چندین پرونده از کشورهای مختلف دارد، افزود: در پرونده های میراث معنوی هر چه تعداد پرونده ها بیشتر باشد، ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد.

به گفته وی ، پرونده های  نوروز از کشورهای  تاجیسکتان ، ترکمنستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، ترکیه و آذربایجان و با محوریت کشور ایران مطرح و به ثبت رسید.

شارو رئیس و مدیر کل روابط عمومی ، امور فرهنگی و اجتماعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تا یک ماه آینده سایت اطلاع رسانی نوروز برای برگزاری جشن جهانی نوروز  راه اندازی خواهند شد و و یک گروه خبرنگار نیز از سوی یونسکو برای پوشش خبر این جشن فعالیت خواهندکرد.

محسنی افزود: در این جشن کشورهای دیگر نیز برنامه های ویژه نوروز در کشور خود را ارائه خواهند داد.

به گفته وی ، نوروز چند ملیتی و چند گانه است و گستره تمدن ایران را بازگو می کند.

وی با اشاره به اینکه ما از پرونده های مختلف نوروز استقبال می کنیم افزود: پرونده های متعدد نوروز باعث می شود مرزهای فرهنگی ایران به لحاظ تاریخی و جغرافیایی گسترش داده شود .

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره جشن جهانی نوروز امسال برگزار می گردد

  • برای مطلب جشن جهانی نوروز امسال برگزار می گردد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد جشن جهانی نوروز امسال برگزار می گردد وارد نمائید

نظر شما درباره جشن جهانی نوروز امسال برگزار می گردد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه