افزايش آمار جمعيت شهري در استان اصفهان نگران‌كننده است

افزايش آمار جمعيت شهري در استان اصفهان نگران‌كننده است

مديركل دفتر شهر و روستا استانداري اصفهان افزايش آمار جمعيت شهري اين استان را فاجعه خواند و نسبت به اين مساله ابراز نگراني كرد.

" حسين دهقاني" عصر يكشنبه در گفت و گو با ايرنا، دلايل اين مساله را مهاجرت بي‌رويه روستاييان به شهرها، تبديل برخي از روستاهاي كم جمعيت به شهر ذكر كرد.

وي تصريح كرد: بيشترين نگراني براي روستاهاي مناطق كويري استان است كه خالي از سكنه مي‌شوند و اين مساله به پيشروي كوير دامن مي‌زند.

وي گفت: هم اكنون ‪ ۸۲‬درصد جمعيت ‪ ۴/۵‬ميليون نفري استان اصفهان در مناطق شهري مستقر شده‌اند و اين مساله مشكل بزرگي در آينده ايجاد خواهد كرد.

دهقاني افزود: استان اصفهان بلحاظ درصد رشد جمعيت شهري نسبت به كل جمعيت استان رتبه سوم كشور را پس از استانهاي تهران و قم را دارد.

به گفته وي، ادامه اين روند مهاجرت روستاييان به سمت شهرها در سالهاي اخير موجب افزايش بي‌رويه جمعيت شهري و بروز پديده حاشينه نشيني در برخي از شهرهاي استان شده و مشكلاتي را در ارايه خدمات شهري ايجاد كرده است.

مديركل دفتر شهر و روستا استانداري اصفهان با اشاره به كويري بودن بخش اعظمي از وسعت اين استان گفت: دو سوم جمعيت استان اصفهان تنها در يك سوم وسعت آن در مناطق شهر بويژه شهر اصفهان متمركز هستند.

وي كه به منظور معرفي شهردار جديد برزك به كاشان سفر كرده بود، بودجه سال جاري شهرداري‌هاي استان اصفهان را سه هزار و ‪ ۸۰۰‬ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: ‪ ۵۵‬درصد اين رقم، بودجه شهرداري اصفهان و بقيه به ‪ ۹۱‬شهرداري ديگر شهرهاي اين استان است.

وي افزود: رقم سرانه هر شهروند مناطق شهري اين استان اصفهان بين ‪۱۹۵‬ هزار تا پنج ميليون ريال ذكر كرد و گفت: اين مساله بيانگر اختلاف فاحش در ميزان درآمد شهرداري‌هاي استان است.


درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افزايش آمار جمعيت شهري در استان اصفهان نگران‌كننده است

  • برای مطلب افزايش آمار جمعيت شهري در استان اصفهان نگران‌كننده است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افزايش آمار جمعيت شهري در استان اصفهان نگران‌كننده است وارد نمائید

نظر شما درباره افزايش آمار جمعيت شهري در استان اصفهان نگران‌كننده است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه