ايجاد محل نصب تابلو در نماي ساختمانهاي اصفهان اجباري شد

ايجاد محل نصب تابلو در نماي ساختمانهاي اصفهان اجباري شد

معاون شهرسازي شهرداري اصفهان گفت: طراحي و پيش بيني محل نصب تابلوهاي شهري در نماي ساختمانها اجباري است.

"سيد جمال‌الدين صمصام شريعت "روز يكشنبه در گفت و گو باخبرنگار ايرنا افزود: براي زيباسازي سيماي شهر بايد تابلوها در ابعاد مشخص و همچنين رنگ مناسب در نماي ساختمان پيش بيني شود.

وي افزود: براي زيباسازي سيماي شهري و رعايت ضوابط آن با سازمان نظام مهندسي مكاتبه شده است و طراحان ملزم به رعايت اين ضوابط در نماي ساختمان هستند.

وي گفت: اندازه و ابعاد محل تابلوها در ساختمانهاي مختلف توسط شوراي شهر اصفهان به تصويب رسيده و به تمام مناطق شهرداري ابلاغ شده و لازم‌الاجراست.

صمصام شريعت افزود:تابلوي برخي‌ارگانها مانند بانكها و مراكز دولتي داراي ابعاد بزرگ است كه نصب اين تابلوها ممكن است خطراتي را براي شهروندان به دنبال داشته باشد.

وي گفت: بايد محاسبات ايستايي اين تابلوهادقيق باشد و سليقه‌اي عمل نشود.

معاون شهرسازي شهرداري اصفهان گفت:با توجه به وزش بادهاي شديد در اصفهان ممكن است تابلوهاي نصب شده در معابر سقوط كند و خطراتي را براي عابرين و خودروها به وجود آورد و يا باعث بروز تصادف شود.

به گفته وي،با اشاره به اينكه برخي از ارگانهاي دولتي نسبت به اندازه و ابعاد تعيين شده براي تابلوها گلايه‌مندند، از شوراي شهر خواسته شده است تا اندازه مناسب تري براي تابلوهاي بانكها و ارگانهاي دولتي مشخص كند.

صمصام شريعت همچنين به‌ضرورت يكسان‌سازي نماي ساختمانها اشاره كرد و گفت:
به‌سازمان نظام مهندسي ابلاغ شده است تااز اين پس نماي شرق و غرب ساختمانها كه اكثرا از جنس آجر زبره است، از جنس نماي اصلي ساختمان باشد.

وي همچنين پيش بيني محلي براي انباشت زباله مجتمع‌هاي مسكوني در طراحي ساختمانها را يكي ديگر از موارد زيباسازي سيماي شهري ذكر كرد كه در طراحي ساختمانها توسط مهندسين بايد لحاظ شود.

وي همچنين يكي ديگر از عواملي كه در بحث سيماي شهري و حتي سد معبر مشكل ساز است را پستهاي برق و مخابرات در كنار خيابانها ذكر كرد.

وي افزود:پستهاي آب و برق به صورت فلزي در معابر پياده‌رو كار گذاشته شده كه اين مساله علاوه بر تاثير در سيماي شهر براي عابرين نيز مشكل ساز است.

وي گفت: از طراحان نظام مهندسي تقاضا شده است تا براي اين موارد نيز طرحهاي مناسبي ارائه كنند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره ايجاد محل نصب تابلو در نماي ساختمانهاي اصفهان اجباري شد

  • برای مطلب ايجاد محل نصب تابلو در نماي ساختمانهاي اصفهان اجباري شد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد ايجاد محل نصب تابلو در نماي ساختمانهاي اصفهان اجباري شد وارد نمائید

نظر شما درباره ايجاد محل نصب تابلو در نماي ساختمانهاي اصفهان اجباري شد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه