پزشكان اصفهان در صورت رعايت نكردن قانون

پزشكان اصفهان در صورت رعايت نكردن قانون

دبير ستاد شهرها و روستاهاي سالم استان اصفهان گفت: طبق ماده ‪ ۱۳‬قانون "مديريت پسماندها"،پزشكاني كه قوانين و ضوابط را رعايت نكنند، جريمه مي شوند.

"منصور باقرصاد" در دومين جلسه ستاد شهرهاو روستاهاي سالم استان اصفهان افزود: ميزان جريمه مرحله اول تا يكصد ميليون ريال است اما در صورت تكرار تخلف، هر مرتبه دو برابر مجازات مرحله قبل مي‌باشد.

به‌گزارش روز يكشنبه روابط عمومي‌شهرداري‌اصفهان، وي گفت: پسماندهاي مراكز بهداشتي درماني ، حاوي انواع ميكروارگانيسم‌هاي بيماريزا و مواد شيميايي خطرناك است.

وي اضافه كرد:به‌طور كلي‪ ۱۰‬الي‪ ۲۰‬درصد ازاين نوع پسماندها،عفوني و خطرناك است و در صورت عدم مديريت صحيح، پسماندهاي شهري را به مواد خطرناك تبديل مي‌كند.

باقرصاد با اشاره به‌اينكه پسماندهاي مراكزدرماني، مشكلات‌زيادي را از نظر بهداشت عمومي براي شهر و شهروندان به وجود مي‌آورد، گفت: طبق قانون مديريت پسماندها، مسووليت بي‌خطرسازي آنها بر عهده توليدكنندگان است.

وي يادآور شد: در اين ارتباط شهرداري فقط با دريافت هزينه حمل و انتقال نسبت به دفن و دفع اين پسماندها اقدام مي‌كند و توجه به اين امر از اهميت ويژه‌يي برخوردار است.

وي اجراي موفقيت‌آميز طرح دريافت جداگانه پسماندهاي‌مراكز درماني و مطبها را منوط به همكاري مديران مراكز درماني و پزشكان دانست و بر تشكيل ستاد شهرها و روستاهاي سالم در شهرستانهاي استان اصفهان تاكيد كرد.

مسوول دبيرخانه ستاد شهرها و روستاهاي سالم نيز دراين جلسه هماهنگي بين بخشي سازمانها و جلوگيري از اتلاف هزينه‌ها را از اهداف تشكيل اين ستاد برشمرد.

"ابوالفضل خسروي" افزود: در اين رابطه شش كميته اجرايي و كارشناسي شامل بهداشت ومحيط زيست، فرهنگي و آموزش، ورزش و تربيت بدني خدمات شهري و فضاي سبز،اموراجتماعي و تشكلهاي مردمي باشعار هماهنگي بين بخشي و مشاركت مردمي تشكيل شده است.

وي بااعلام اينكه طرح دريافت جداگانه پسماندهاي مراكز درماني و مطبها از اول مهرماه امسال با ‪ ۱۲‬دستگاه خودرو در حال اجراست، افزود: لباس كارگران خودروها و تجهيزات ويژه طرح، مشخص و مجزا از سيستمهاي زباله خانگي بوده و داراي آرم "پسماندهاي ويژه پزشكي" است.

خسروي با اعلام اينكه شبانه بيش از چهار هزار كيلوگرم پسماند توليدي از مراكز درماني و مطبها جمع‌آوري مي‌شود، گفت: پسماندهاي پزشكي در كيسه‌هاي زردرنگ با آرم "پسماندهاي عفوني"، هرشب از ساعت ‪ ۲۱‬جمع‌آوري مي‌شود كه تهيه كيسه‌هاي مذكور بر عهده پزشكان و مراكز درماني است.

دكتر "سيد علي سجادي" معاون فني مركز بهداشت استان‌اصفهان نيز ضمن تشريح وضعيت بيمارستانهاي اصفهان، گفت: اين استان داراي ‪ ۵۴‬بيمارستان است كه ‪۲۹‬ بيمارستان با پنج هزار و ‪ ۳۰۵‬تخت در شهر اصفهان قرار دارد.

وي اضافه كرد: روزانه هفت هزار كيلوگرم زباله بيمارستاني در بيمارستان هاي دانشگاهي، دولتي و خصوصي اصفهان توليد مي‌شود.


درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره پزشكان اصفهان در صورت رعايت نكردن قانون

  • برای مطلب پزشكان اصفهان در صورت رعايت نكردن قانون نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد پزشكان اصفهان در صورت رعايت نكردن قانون وارد نمائید

نظر شما درباره پزشكان اصفهان در صورت رعايت نكردن قانون

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه